Wypiliśmy alkoholu za ponad 48 mln zł

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 11.02.2019 / Komentarze
Najwięcej piwa, mniej wódki, najmniej wina

W ubiegłym roku mieszkańcy Szczecinka oraz nasi goście, np. turyści czy wczasowicze wydali na zakup alkoholu ponad 48 mln zł. To o ponad 2 mln zł więcej niż rok wcześniej. Ile złotówek poszło na alkohol z tzw. "domowej produkcji" oraz głównie wschodniego przemytu, tego nikt nie wie.

Jaki alkohol smakował nam najbardziej? Niskoprocentowy (do 4,5 proc.), czyli głównie piwo. Na jego zakup w 2018 r. wydaliśmy 23,8 mln zł - o ponad 2 mln zł więcej.

Najmniej złotówek przeznaczyliśmy na zakup różnych marek win, również szampana. Ten gatunek alkoholu mieści się w przedziale o jego zawartości od 4,5 do 18 proc. Ta niewątpliwa smakowa przyjemność kosztowała nas 4,52 mln zł (rok wcześniej o blisko 300 tys. zł mniej).

Z kolei najmocniejsze alkohole, m.in. wódka i spirytus (pow. 18 proc. zawartości alkoholu) uszczupliły nasze portfele o kwotę prawie 20 mln zł. Łącznie daje to nam dość zawrotną "alkoholową sumę" ponad 48,2 mln zł (w 2017 r. - 46 mln zł).  

- W 2018 r., według stanu na koniec grudnia, alkohol był sprzedawany na terenie miasta w 131 punktach handlowych, czyli w 88 sklepach i 43 lokalach gastronomicznych – mówi „Miastu z Wizją” Mateusz Ludewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.

Z tego tytułu budżet miasta w 2018 roku wzbogacił się kwotą blisko 960 tys. zł.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk