Z Sójczego Wzgórza na drogę ekspresową S11

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 26.11.2019 / Komentarze
Radny Sejmiku Jakub Hardie-Douglas: Dokumentacja na budowę łącznika została już opracowana. Koszt unijnej drogi to około 36 mln zł

O tym, że Szczecinek może liczyć na kolejną drogę obchodzącą miasto, tym razem od północnego-zachodu, pisaliśmy kilkakrotnie.

Pomysł zbudowania drogi łączącej dwie obwodnice Szczecinka - w ciągu drogi ekspresowej S11 z tzw. "małą - trzesiecką" w ciągu drogi wojewódzkiej nr 172, urodził się w ratuszu kilka lat temu. Po zrealizowaniu największej w historii Szczecinka inwestycji drogowej przyszedł czas na budowę kolejnej czwartej - po dużej, małej i leśnej - obwodnicy Szczecinka.

- Dokumentacja na budowę łącznika została już opracowana, jednak sama budowa ruszy najpewniej w 2021 roku. Jesteśmy w procedurze ZRID, która została zawieszona do czasu pojawienia się tytułu inwestycyjnego na budowę drogi - ujawnia "Miastu z Wizją" radny Sejmiku Zachodniopomorskiego Jakub Hardie-Douglas.

- Długość łącznika będzie wynosiła około 2 km a cały koszt realizacji zadania jest obecnie szacowany na około 36 mln zł, z czego branża drogowa to 21,3 mln a reszta to obiekty inżynieryjne: mosty, wzmocnienia gruntu czy likwidacja kolizji. Tytuł na realizację inwestycji powinien pojawić się wraz z nastaniem nowej unijnej perspektywy. Inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie będzie w większości finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego. Wierzę, że będzie to rok  2021. Zrobimy wszystko żeby tak właśnie było.

- Dla nas, lokalnych samorządowców, inwestycje drogowe mają szczególne znaczenie gdyż realnie wpływają na jakość życia mieszkańców miasta - kontynuuje J. Hardie-Douglas.

- Przez ostatnie lata zrealizowaliśmy szereg inwestycji drogowych na terenie Szczecinka i konsekwentnie uzbrajamy miasto w kolejne drogowe udogodnienia. Nie chodzi tylko o same modernizacje dróg, ale też znaczące zmiany w układzie komunikacyjnym Szczecinka. Ta doktryna pozostaje niezmienna. 

- Dlatego też dla mnie, jako reprezentanta Szczecinka w wojewódzkim samorządzie lobbowanie za tą inwestycją jest absolutnym priorytetem. Łącznik między DW 172 a S11 będzie logicznym i oczekiwanym epilogiem "uwalniania" się od uciążliwości transportowych.

- W 2015 roku, pod koniec rządów PO-PSL podpisano umowę wykonawczą na realizację dużej obwodnicy Szczecinka. Od kilkunastu dni możemy się nią cieszyć. W planach GDDKiA jest tez wybudowanie do 2025 r. łącznika "wschodniego" między DK 20 a S11. Połączenie DW 172 z S11 kolejnym łącznikiem będzie zatem ukoronowaniem naszych długoletnich starań, aby całkowicie zniwelować wpływ intensywnego ruchy pojazdów na samo miasto.

Wstępnie zakłada się, że obwodnica w ciągu drogi wojewódzkiej nr 172 będzie drogą jednojezdniową klasy G o szerokości 7 m. Planowana długość trasy to 1,6 km. W ciągu trasy, na przecięciu z linią kolejową nr 404 Szczecinek – Białogard, powstanie wiadukt kolejowy.

Jak wszystko pójdzie po myśli miasta, do 2025 roku Szczecinek na dobre zostanie opasany siecią obwodnic.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk

Projekt: ZZDW Koszalin