Do Szczecinka na dwa tygodnie przyjechał elektryczny Ursus

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 06.02.2018 / Komentarze
Przez ten czas pracownicy Komunikacji Miejskiej będą zapoznawać się ze specyfiką nowego pojazdu

W połowie listopada minionego roku Komunikacja Miejska rozstrzygnęła przetarg na dostawę 10 autobusów elektrycznych i 10 ładowarek. Za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum firm Ursus Bus i Ursus, które było jedynym startującym w postępowaniu. W Lublinie miało także miejsce oficjalne podpisanie umowy na dostawę pojazdów. Na to, aż „elektryki” pojawią się na ulicach naszego miasta musimy poczekać jednak jeszcze kilka miesięcy.

Tymczasem do Szczecinka właśnie przyjechał kolejny pojazd marki Ursus. Wcześniej okazję do jego przetestowania mieli pasażerowie. Teraz pracownicy Komunikacji Miejskiej przez najbliższe dni będą mieli także okazję dobrze poznać jego specyfikę i przygotować się do tego, aby po realizacji zamówienia bez problemu móc przesiąść się na elektryczne pojazdy.

- Od dziś przez najbliższe dwa tygodnie będziemy eksploatować autobus elektryczny z Ursusa – mówi "Miastu z Wizją" Tomasz Merk, prezes Komunikacji Miejskiej. – Pojazd, który od dziś będzie jeździł po Szczecinku, to nieco starsza wersja modelu, który Ursus dla nas produkuje. Celem tych dwutygodniowych testów jest głównie zapoznanie naszej załogi ze specyfiką pojazdu elektrycznego.

Przypomnijmy, że nowe elektryczne autobusy muszą zmieścić minimum 70 pasażerów, z czego 22 na miejscach siedzących, a 6 foteli powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. KM zażyczyła sobie również dwojga drzwi w układzie 2–2–0. W środku musi się znaleźć miejsce dla wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego. Autobusy mają mieć 12 m długości. Ponadto Ursus dostarczy nam 10 identycznych stacjonarnych ładowarek akumulatorów trakcyjnych i jednej mobilnej ładowarki w ramach systemu ładowania akumulatorów trakcyjnych, przystosowanych do ładowania akumulatorów w oferowanych autobusach.

To nie wszystko. Nowe „elektryki” muszą mieć moc minimum 160 kW. Pojemność baterii określono, na co najmniej 200 kWh i zaznaczono, że autobus powinien być w stanie przejechać dziennie 160 km bez ponownego ładowania. Dostawca musi zadeklarować, że baterie utrzymają pojemność na poziomie 80 proc. przez cały okres gwarancji, czyli minimum 7 lat. A jeśli będzie inaczej, będzie musiał wymienić baterie.
Jedynym startującym w przetargu było konsorcjum firm Ursus Bus i Ursus, które zaoferowało kwotę w wysokości 23,28 mln zł brutto.

Producent zobowiązał się dostarczyć pojazdy w terminie do 9 miesięcy od podpisania umowy.

Tekst: Marzena Góra