Finał budowy dróg dla rowerzystów

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 25.11.2018 / Komentarze
Miasto zakończyło unijną inwestycję

O tym, że Szczecinek miłośnikami jazdy na rowerze stoi, nie trzeba przekonywać. Wielu mieszkańców uwielbia podróże np. wokół naszego jeziora. Także jesienią, a nawet zimą.

Miasto wychodzi naprzeciw miłośnikom rowerowych podróży. Od kilku lat budowane są nad Trzesieckiem drogi dla rowerzystów. Od czerwca br. funkcjonowała ciesząca się olbrzymią popularnością Wypożyczalnia Rowerów Miejskich. Liczby imponują. Pisaliśmy o tym w artykule: "Ponad 40 tysięcy wypożyczeń…"

http://www.miastozwizja.pl/ponad-40-tysiecy-wypozyczen-swrm-konczy-sezon

Po niezwykle pracowitym sezonie rowery pojechały już na zimowy "odpoczynek". Po dokonaniu przeglądów technicznych wrócą na ulice Szczecinka w marcu przyszłego roku.

To nie był koniec rowerowych inwestycji w Szczecinku. Właśnie dobiegła finału budowa unijnych dróg dla rowerzystów - miasto otrzymało na jej realizację wsparcie finansowe z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.

- Wszystkie prace zostały już zakończone, podobnie odbiory. Teraz wykonawca usuwa jeszcze drobne usterki - mówi „Miastu z Wizją” Tomasz Kołosowski, dyrektor Wydziału Inwestycyjnego Urzędu Miasta.

Przypomnijmy: W ubiegłym roku powstały w Szczecinku cztery odcinki szlaków dla cyklistów. W tym roku prace trwały na pozostałych, wcześniej planowanych odcinkach. Zadanie inwestycyjne o wartości 2,7 mln zł nosiło nazwę: "Uzupełnienie sieci dróg rowerowych prowadzących do miejsc pracy i szkół w mieście Szczecinek".

Którędy pojedziemy nowymi drogami rowerowymi?

Otóż 13 szlaków powstało wzdłuż ulic: Karlińskiej – o długości 135 metrów, Kołobrzeskiej – 273 m, Kościuszki - od ulicy Derdowskiego do ul Mierosławskiego – 687 m, Koszalińskiej od ul. Wiatracznej do ul. Mierosławskiego – 327 m, Kaszubskiej – od skrzyżowania ulic Zielona/Szafera do ul. Narutowicza – 251 m, Rzemieślniczej – od ul. Wyszyńskiego do parku Miejskiego – 471 m, Słupskiej – od skrzyżowania ul. Słupska/Prusa do połączenia drogi rowerowej przy osiedlu Marcelin – 803 m, Szczecińskiej – od połączenia drogi rowerowej w Parku Miejskim z ul. Szczecińską poprzez skrzyżowanie z ul. Staszica do granicy administracyjnej miasta – 313 m, Gdańskiej – od ronda Pilska do ul. Szczecińskiej (połączenie z wjazdem do parku) - 368 m, Pilskiej – od ronda Pilska do skrzyżowania ul. Pilska/Łukasiewicza – 993 m, Łukasiewicza – od skrzyżowania ul. Łukasiewicza/Pilska do granicy administracyjnej miasta – 456 m oraz Waryńskiego i Strefowej – od skrzyżowania ul. Waryńskiego/Pilska do skrzyżowania ul. Strefa/Leśna – 1945 m. Łącznie daje to długość 7022 metrów.

Nowe drogi zostały wykonane z czerwonej kostki typu polbruk. Część otrzymała nawierzchnię asfaltową oraz oświetlenie typu LED - przy ul. Słupskiej i Łukasiewicza.

Szerokość rowerowych szlaków? Przy ul. Karlińskiej, Kołobrzeskiej, Słupskiej i Łukasiewicza – 3 metry, Kościuszki, Pilskiej, Waryńskiego i Strefowej – 2,5 m, Koszalińskiej, Kaszubskiej, Rzemieślniczej, Szczecińskiej oraz Gdańskiej – 2 metry.  

To nie koniec budowy dróg rowerowych nad Trzesieckiem. Miasto zamierza, m.in. wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad wybudować kolejne szlaki dla rowerzystów. Pierwszy odcinek (asfaltowy) już jest - od stacji paliw Statoil do cmentarza (na zdjęciu). To inwestycja GDDKiA.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk