Kiedy pociągiem do Słupska?

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 22.10.2018 / Komentarze
Od nowego rozkładu jazdy 9 grudnia. 21 minut za 200 mln zł

Mieszkańcy Szczecinka podróżujący po torach do Słupska narzekają na utrudnienia związane z koniecznością przesiadki do autobusów na części trasy. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapewnia, że pociągi na linii nr 405 Szczecinek - Słupsk zaczną regularnie kursować od nowego rozkładu jazdy 9 grudnia br. (obecnie czynne połączenie tylko na trasie Szczecinek – Miastko).

Jednak Portal Rynek Kolejowy powątpiewa w takie zapowiedzi. Zdaniem dziennikarzy postęp prac na szlaku kolejowym Miastko – Słupsk jest niezadowalający.

Od nowego rozkładu jazdy PKP PLK założyła powrót pociągów na odcinek linii 405 pomiędzy Słupskiem i Miastkiem. Trudno w to uwierzyć patrząc na postępy wykonawcy w terenie – czytamy na portalu.

Linia 405 jest modernizowana na odcinku od Ustki przez Słupsk i Miastko do Białego Boru i dalej, w nieco mniejszym zakresie – do Szczecinka. Na odcinku od Miastka do Słupska wprowadzono w lipcu 2017 roku autobusową komunikację zastępczą i stan ten trwa do dzisiaj (między Słupskiem a Ustką pociągi kursują jedynie w sezonie, a między Miastkiem a Szczecinkiem uruchamiano na zmianę pociągi i ZKA). Rozkład jazdy dostępny na stronach PKP PLK informuje jednak, że od 9 grudnia na najbardziej obleganym odcinku między Słupskiem a Miastkiem ponownie pojadą pociągi. Trudno w to jednak uwierzyć oglądając zaawansowanie prac w terenie, gdzie większość stacji i przystanków nie jest gotowa na przyjęcie pociągów zarówno jeśli chodzi o miejsca oczekiwania podróżnych, jak i o torowiska.
Rozkład jazdy, który będzie obowiązywać od niedzieli 9 grudnia zakłada kursowanie 5 par pociągów między Słupskiem a Miastkiem. Mają przejeżdżać ten odcinek w czasie od 57 minut do godziny (to od 12 do 15 minut szybciej niż przed modernizacją). Obecnie autobus komunikacji zastępczej przejeżdża ten odcinek w aż 2 godziny. Najszybszy pociąg ze Słupska do Szczecinka (mają być 4 pary), według planów PKP PLK, przemierzy tą trasę w 1 godzinę i 39 minut - o 21 minut szybciej niż przed rozpoczęciem modernizacji.
Wartość inwestycji to ponad 200 mln zł netto, z czego 171 mln zł dorzuca Unia Europejska w ramach RPO województwa pomorskiego.. Wszystkie prace mają zakończyć się w ostatnim kwartale 2019 roku – ujawnia Rynek Kolejowy

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk