Poligonowy szlak kolejowy w remoncie

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 03.06.2018 / Komentarze
Trwają prace na odcinku Szczecinek - Runowo Pomorskie

PKP Polskie Linie Kolejowe informują o postępach robót na trasie Szczecinek – Runowo Pomorskie. Efektem inwestycji wartej 178 mln zł będzie o około 30 minut krótszy czas przejazdu. Także dla eszelonów wojskowych zmierzających z kierunku wschodniego przez Szczecinek na poligon w Drawsku Pomorskim.

Jak informuje PLK, aktualnie odbudowywany jest dotychczas nieczynny drugi tor na odcinku Szczecinek – Łubowo. Stary tor zdemontowano już na długości 24 km. Ułożono nowe podkłady na odcinku 14 km. Rozpoczęto też budowę dwóch nowych peronów w Jeleninie i Silnowie w zmienionych lokalizacjach. Do czasu oddania ich do użytku pasażerowie korzystają ze starych platform.
Do końca tego roku zakończone mają zostać prace torowe na 25 km odcinku Szczecinek – Łubowo i 16 km odcinku Złocieniec – Jankowo Pomorskie. W następnej kolejności wykonywane będą prace przy obiektach inżynieryjnych, modernizacji peronów, budowie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz sieci elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych.

Remont linii kolejowej nr 210 (został rozpoczęty w październiku ub. roku) poprawi komunikację kolejową w regionie. Podróż ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego skróci się o ok. jedną trzecią. Dziś podróż trwa ok. 1h 30 min, a po realizacji projektu skróci się do około godziny. Taki czas zwiększy atrakcyjność połączeń kolejowych ze Szczecinem. Dla podróżnych powstaną nowe funkcjonalne perony na stacji Czaplinek i 10 przystankach m.in. w Suliszewie Drawskim i Żelisławie Pomorskim. Będą one wyposażone w wiaty, ławki, gabloty z rozkładami jazdy i lepiej oznakowane. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Dzięki inwestycji przywrócony zostanie ruch dwutorowy na ok. 25-kilometrowym odcinku Szczecinek – Łubowo. Zwiększy to przepustowość linii, a tym samym umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów. Projekt obejmuje wymianę 51 km toru. Przewidziano remont 33 obiektów inżynieryjnych.
Po zakończeniu prac składy pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem oraz prace na 54 przejazdach kolejowo - drogowych wpłyną na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk

Źródło: PKP PLK