Burmistrzowie na budowie obwodnicy
- Aktualności

Największą inwestycję w historii Szczecinka, czyli budowę wschodniego obejścia miasta w ciągu drogi ekspresowej S11, monitorujemy na bieżąco. Piszemy o niej, co najmniej kilka razy w miesiącu. W tym tygodniu w artykułach:
http://miastozwizja.pl/raport-z-wielkiej-budowy-cz-6
http://miastozwizja.pl/obwodnica-przerobila-juz-ponad-43-mln-zl
Burmistrz Jerzy Hardie-Douglas wraz ze swoim zastępcą Danielem Rakiem postanowili osobiście zapoznać się z postępem robót. Dlatego też zajrzeli na plac budowy.
- Objazd miejsc, w których aktualnie wykonywane są roboty był dobrą okazją do sprawdzenia stopnia zaawansowania prac - mówi "Miastu z Wizją" Mateusz Ludewicz, rzecznik prasowy ratusza.
- Jak zapewniał przedstawiciel wykonawcy (konsorcjum firm "Eurovia Polska" i "Warbud Warszawa" - dop. red.) te idą zgodnie z planem. Szczególnie w miejscach, gdzie powstaną węzły komunikacyjne widać już zarys przyszłej obwodnicy Szczecinka.
- Dzięki temu łatwiej wyobrazić sobie, jak wyglądała będzie gotowa droga – komentował na gorąco burmistrz Jerzy Hardie-Douglas. – Sama budowa robi na mnie duże wrażenie. Robotnicy oraz ciężki sprzęt pracują w kilku miejscach jednocześnie, co ma duży wpływ na postęp całości prac. Trzymam kciuki za wykonawców i życzę zarówno im, jak i wszystkim mieszkańcom Szczecinka jak najszybszego zakończenia całego kontraktu.
- Wizyta na placu budowy była także doskonałą okazją do szczegółowego zapoznania się z technologią stosowaną przez firmy realizujące budowę firmę - dodaje M. Ludewicz.
Z kolei wiceburmistrz D. Rak powiedział m.in.: - Jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą i na każdym etapie inwestycji szukamy optymalnych rozwiązań, nie tylko dla firm, ale przede wszystkim dla miasta. Obecnie rozmawiamy głównie o ziemi, która nie zostanie wykorzystana na placu budowy. Być może uda się nam użyć jej do podwyższenia Górki Rynkowej, na której w przyszłości mógłby powstać wyciąg narciarski.
O narciarskiej inwestycji piszemy w artykule: "Górka Rynkowa…"
http://miastozwizja.pl/gorka-rynkowa-bedzie-wyzsza
Przypomnijmy: Budowa wschodniego obejścia miasta (12 km długości) zamknie się gigantyczną - jak na Szczecinek - kwotą ponad 320 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce uporać się z inwestycją do wiosny 2019 roku.
Obwodnica Szczecinka będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Nowa trasa ominie Szczecinek od wschodu wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy w ciągu S11. Na włączeniach w istniejącą DK11 zostaną zlokalizowane dwa ronda - koło byłej strzelnicy garnizonowej przy wyjeździe na Koszalin i w Turowie, a na samej obwodnicy dwa węzły drogowe. Węzeł "Szczecinek Śródmieście" połączy obwodnicę z DK20, a węzeł "Szczecinek Wschód" z terenami przemysłowymi.
W ramach realizacji inwestycji powstanie 13 obiektów mostowych. Oprócz mostów i wiaduktów powstaną również przepusty, drogi serwisowe służące obsłudze terenów przyległych do drogi, ciągi piesze i rowerowe oraz zatoki autobusowe, miejsca do zawracania oraz kanalizacja teletechniczna, deszczowa, przepusty i zbiorniki retencyjne, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ruchu kolejowego, a także przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne.
Planuje się również przebudowę odcinków istniejących dróg, linii i urządzeń elektroenergetycznych, sieci i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przebudowę urządzeń melioracji i sieci drenarskich. Te prace są już kontynuowane.
Podstawowe parametry techniczne szczecineckiej obwodnicy? Klasa techniczna - S, prędkość projektowa - 100 km/h, szerokość pasa ruchu - 3,50 m, liczba pasów ruchu – 2 x 2 pasy, szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m opaski wewnętrzne - 0,5 m, szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m oraz dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN.
Budowa obejmuje obszar miasta oraz częściowo prowadzona jest w granicach gminy Szczecinek.
Tekst: Sławomir Włodarczyk
Foto: Mateusz Ludewicz - Urząd Miasta Szczecinka