Raport z wielkiej budowy - cz. 9
- Tv
- Aktualności
Na plac budowy obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej nr 11 zaglądamy przynajmniej dwa razy w miesiącu. Monitorując front robót, co miesiąc przygotowujemy dla Państwa raport z wielkiej budowy. Nie inaczej jest i tym razem.
W okolicy wiaduktu kolejowej przy ul. Koszalińskiej trwają szeroko zakrojone prace ziemne. To tam właśnie obwodnica Szczecinka będzie brać (patrząc od północy) swój początek - powstanie rondo w ciągu DK11.
Wykonawca inwestycji przygotowuje się też do rozbiórki wiaduktu kolejowego na ulicy Bugno. Jednak nim to uczyni, musi nad torami i trakcje elektryczną wybudować przejście dla pieszych. Powstanie ono w sąsiedztwie Powiatowego Urzędu Pracy.
Roboty ziemne prowadzone są również na podmokłym terenie od ul. Bugno do ul. Słupskiej. Koło przystanku kolejowego Szczecinek Chyże doskonale widać już zarys obu jezdni przyszłej obwodnicy.
Intensywne prace budowlane prowadzone są też w okolicy torów kolejowych na szlaku Szczecinek - Słupsk i Szczecinek - Chojnice. Również przy ul. Leśnej za Kronospanem, gdzie Eurovia buduje wiadukt. Obwodnica przetnie ul. Leśną górą. Roboty ziemne prowadzone są również na odcinku od ul. Leśnej do Miękowa.
Budowa obwodnicy to nie tylko wytyczanie szlaków jezdni i wznoszenie wiaduktów. To również wiele prac mających na celu usunięcie kolizji energetycznych czy wodociągowych. Np. nasi wodociągowcy będą wkrótce "przekładać" sieć wodną. Z tego tytułu przez kilka dni w Szczecinku i okolicy nastąpią czasowe przerwy w dostawie wody.
MEC też ma sporo roboty, bo np. w okolicy "Eldy" likwiduje część naziemną ciepłociagu.
Budowa obwodnicy Szczecinka daje wymierne korzyści dla rodzimych przedsiębiorców. Na liście podwykonawców figurują m.in. firmy: Elektromark, Dalbet, MEC, Znak Pol czy Ar Gips.
Budowa wschodniego obejścia miasta (12 km długości) zamknie się gigantyczną - jak na Szczecinek - kwotą ponad 320 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce uporać się z inwestycją do wiosny 2019 roku.
Obwodnica Szczecinka będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na włączeniach w istniejącą obecnie drogę krajową nr 11 zostaną zlokalizowane dwa ronda - koło byłej strzelnicy garnizonowej przy wyjeździe na Koszalin i w Turowie, a na samej obwodnicy powstaną dwa węzły drogowe. Węzeł "Szczecinek - Śródmieście" połączy obwodnicę z DK20, a węzeł "Szczecinek - Wschód" - z terenami przemysłowymi miasta. W ramach realizacji inwestycji zbudowanych zostanie 13 obiektów mostowych.
Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk
Video: Axis Geodezja - Budowa drogi S11- obwodnica Szczecinka
Inspekcja wizyjna - sierpień 2017