Z przedstawicielami NGO rozmawiali o nowej siedzibie

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 11.02.2019 / Komentarze
Kamil Klimek: Konsultacje trwały tydzień. Wszystko wskazuje na to, że uda nam się zaspokoić wszelkie potrzeby

Za kilka miesięcy szczecineckie organizacje pozarządowe będą mogły wprowadzić się do swojej nowej siedziby. Do swojej dyspozycji otrzymają one skrzydło Szkoły Podstawowej nr 6 przy ul. Armii Krajowej, czyli dawnego Gimnazjum nr 1. Budynek właśnie przechodzi generalny remont i jest przystosowywany do potrzeb jego przyszłych użytkowników. Przez cały miniony tydzień w Samorządowej Agencji Promocji i Kultury trwały kolejne konsultacje z przedstawicielami NGO, dzięki czemu wykorzystanie potencjału wspomnianego budynku będzie jeszcze efektywniejsze. Co ważne, przy ul. Armii Krajowej swoje siedziby znajdą nie ci, którzy wcześniej „urzędowali” w budynku przy ul. Bartoszewskiego, ale także pozostałe organizacje działające na terenie naszego miasta.   

- Prowadziliśmy konsultacje ze wszystkimi podmiotami zgłoszonymi na terenie Szczecinka, które działają w sektorze organizacji pozarządowych, czyli z wszelkimi fundacjami, związkami i towarzystwami. Tematem spotkań była czekająca ich w tym roku przeprowadzka – mówi nam Kamil Klimek, dyrektor SAPiKu. – Rozmawialiśmy na temat funkcjonowania w nowym budynku m.in. z organizacjami, które posiadają biura przy ul. Bartoszewskiego. Ale zaprosiliśmy też do współpracy pozostałe organizacje. Niektóre z nich potrzebują biura na wyłączność, czyli będą prowadzić w nim swoją działalność przez cały tydzień. I takim stowarzyszeniom zagospodarowaliśmy miejsca. Inni z kolei będą się spotykać lub świadczyć konsultacje dla mieszkańców raz w tygodniu. Dlatego też stworzymy biura rotacyjne, czyli w jednym biurze np. urzędować będzie jedno stowarzyszenie w poniedziałek, inne we wtorek, kolejne w środę itd.

- W nowym budynku będą znajdowały się także cztery sale wielofunkcyjne pełniące funkcję sal konferencyjnych, które będą do dyspozycji wszystkich stowarzyszeń. Pracownik SAPiKu będzie odpowiadał za przygotowywanie grafiku spotkań. Chcemy w pełni wykorzystać ten budynek i jego możliwości, dlatego też rozmawiamy na temat potrzeb każdej z organizacji. I sądząc po odbytych rozmowach wszystko wskazuje na to, że uda nam się zaspokoić wszelkie potrzeby.

Dotychczas organizacje pozarządowe funkcjonujące przy ul. Bartoszewskiego, miały także spory problem z brakiem miejsca na archiwizowanie swoich dokumentów. Również i ta kwestia po przeprowadzce zostanie rozwiązana. - Nowy budynek posiada sporą powierzchnię magazynową w piwnicy. Tam też stworzymy specjalne boksy do archiwizowania dokumentów wszystkich stowarzyszeń. Dzięki temu dużo łatwiej będzie się funkcjonowało wszystkim stowarzyszeniom – dodaje nasz rozmówca.

Tekst: Marzena Góra

Foto: Sławomir Włdarczyk