W czerwcu pociągiem ze Szczecinka do Ustki
- Aktualności
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe deklaruje, że otwarcie linii 405 na odcinku od Szczecinka do Słupska i Ustki będzie możliwe 20 czerwca br. Po torach w końcu pojadą pasażerskie pociągi, ale ich liczba, przynajmniej na razie, nie powali, zwłaszcza na odcinku na południe od Słupska.
– Wykonawca w ostatnich miesiącach bardzo zintensyfikował prace na tej linii, zgromadził odpowiednie zasoby ludzkie i sprzętowe – powiedział w rozmowie z Radiem Gdańsk prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel, który dodał, że osobiście skontrolował zaawansowanie prac na linii 405.
- Jak co roku dążymy do tego, by udrożnić linię Słupsk – Ustka po to, by mogły nią pojechać w sezonie letnim pociągi pasażerskie. Tak będzie i w tym roku. Harmonogram wykonawcy gwarantuje, że 20 czerwca prace zostaną zakończone.
Nie oznacza to jednak końca inwestycji. Ekipy budowlane powrócą na odcinek Słupsk – Ustka we wrześniu, by zakończyć wymianę części torowiska, wieszanie nowej sieci trakcyjnej i budowę ostatnich przystanków, także nowego "Ustka Uroczysko", po zachodniej stronie rzeki Słupi. Co ważne: najważniejsze prace na stacji kolejowej w Ustce do tego czasu mają być zakończone i obydwa perony mają być gotowe na odprawę pasażerów. Kończona jest budowa przystanku pasażerskiego Słupsk Północny, choć nie wiadomo czy będzie można z niego korzystać od czerwca (bez otwarcia pobliskiego parku wodnego zapewne nie będzie też do tego zbyt wielu chętnych).
Z deklaracji prezesa PLK wynika, że zasadnicze prace zakończą się także na odcinku Słupsk – Miastko, co pozwoli uruchomić pociągi dalej - do Szczecinka. Zbudowane są tu wszystkie perony na stacjach i przystankach.
Na razie oferta połączeń w kierunku Miastka będzie jednak bardzo słaba. Tak jak przed modernizacją będzie tu tylko pięć par pociągów, z których większość skończy bieg w Szczecinku a jeden dojedzie do Chojnic. Czas przejazdu będzie niemal identyczny jak przed modernizacją. Aby pociągi nieco przyspieszyć konieczne będzie zakończenie wszystkich robót związanych z zabezpieczeniem przejazdów i srk.
Tekst na podstawie informacji Portalu Rynek Kolejowy
Opracowanie tekstu i foto: Sławomir Włodarczyk