Poligonowy szlak w liftingu

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 26.12.2020 / Komentarze
Szyny układane bezstykowo, 120 km/h, w 65 minut do Runowa Pomorskiego

Od grudnia podróżni korzystają z nowego wygodnego peronu w Wiewiecku. Lepiej dostępny jest także drugi peron w Jeleninie. To efekt drugiego etapu inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na odcinku linii 210 ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Projekt za blisko 165 milionów złotych jest realizowany przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

Nowe perony w Jeleninie i Wiewiecku są dłuższe, szersze i wyższe co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami. W podobnym standardzie w pierwszym kwartale 2021 roku zostaną zmodernizowane jeszcze perony na przystankach: Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie i Suliszewo Drawskie.

Między Czaplinkiem a Złocieńcem modernizowanych jest około 14 km torów. Szyny są układane bezstykowo, co zapewni zmniejszenie hałasu i drgań oraz sprawniejsze przejazdy. Po zakończeniu wszystkich prac, planowanych do połowy 2021 roku, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie. Czas podróży między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim skróci się o około 25 minut - z 1,5 godziny do około godziny i 5 minut. Dzięki zwiększeniu się przepustowości linii kolejowej, na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów - podaje PKP PLK.

Treść: PKP PLK

Opracowanie i foto: Sławomir Włodarczyk