Szczecinecki radny Sejmiku dopytuje o ścieżki rowerowe

  • Tv
  • Aktualności
Miasto z Wizją / 03.12.2022 / Komentarze
Wicemarszałek T. Sobieraj: Wykonawca inwestycji został już wyłoniony. Koszt budowy ponad 20 mln zł

O tym, że trwa budowa tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim, piszemy na bieżąco. Obecnie realizowany jest m.in. odcinek na szlaku Łubowo - Borne Sulinowo. Kiedy zatem będziemy mogli pojechać rowerem z Bornego Sulinowa do Szczecinka?

O realizację tej długo wyczekiwanej przez szczecineckich miłośników podróży rowerowych inwestycji dopytał właśnie radny Sejmiku Wojewódzkiego Jakub Hardie-Douglas, który wystosował do Marszałka Województwa interpelację w tej sprawie. Czytam w niej, m.in.:

Na terenie powiatu szczecineckiego planowanych jest kilka kluczowych z punktu widzenia całej trasy, ale i lokalnej komunikacji odcinków, w szczególności realizowany obecnie odcinek Łubowo-Borne Sulinowo oraz pozostałe jak Borne Sulinowo - Krągi, Krągi - Szczecinek oraz Szczecinek - Biały Bór.

Proszę o informację w zakresie obecnego stanu realizacji lub spodziewanych terminach rozpoczęcia prac budowlanych na ww. odcinkach wraz z podaniem wartości inwestycji oraz źródeł ich finansowania.

Na interpelację szczecineckiego radnego Sejmiku odpowiedział wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj. W piśmie udostępnionym przez radnego naszej redakcji czytamy, m.in.:

W Wieloletniej Prognozie Finansowej ujęto realizację zadania Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego - Trasa Pojezierzy Zachodnich etap IX, które obejmuje realizację odcinków Borne Sulinowo - Krągi, Krągi - Szczecinek oraz Czaplinek - Kołomąt.

Na realizację tego zadania zabezpieczono środki w wysokości 20 081 567 zł. Budżet zadania zakłada współfinansowanie inwestycji środkami europejskimi, środkami własnymi województwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, będącymi partnerami projektu.

Wykonawca realizacji przedmiotowego zadania został już wyłoniony. Termin podpisania umowy na roboty budowlane zależny jest od zakończenia kontroli przeprowadzanej przez prezesa zamówień publicznych.

W odniesieniu do odcinka Szczecinek - Biały Bór - granica województwa, informuję, że jego realizacja zakłada głównie oznakowanie szlaku na istniejących drogach powiatowych (bezinwestycyjnie). Jedyny odcinek inwestycyjny obejmuje drogę krajową nr 25 na wyjeździe z Białego Boru i ma długość ok 800 m. Według posiadanych dokumentów, budowa tego odcinka jest planowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Obecnie tut. urząd prowadzi korespondencję celem ustalenia możliwego horyzontu czasowego realizacji inwestycji przez GDDKiA. Po uzyskaniu przedmiotowej informacji zostanie podjęta decyzja na temat możliwego terminu oznakowania szlaku na odcinku Szczecinek - granica województwa, przy czym bierzemy pod uwagę możliwość niepełnego oznakowania odcinka, gdyby inwestycja GDDKiA okazała się odległą w czasie.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk

Wideo: Gryf.tv