Z Pomorza Zachodniego na południe kraju
- Aktualności
Wczoraj w artykule: "Droga ekspresowa połączy Szczecinek i Bobolice"
https://miastozwizja.pl/droga-ekspresowa-polaczy-szczecinek-i-bobolice
pisaliśmy o zamierzeniach drogowców, którzy przymierzają się do budowy ostatniego odcinaka "Jedenastki" na Pomorzu Zachodnim.
Dziś o kolejnej inwestycji - budowie S11 na odcinku Szczecinek - Piła.
Jak donosi portal Rynek Infrastruktury, blisko 60 km długości ma mieć droga ekspresowa S11 między Szczecinkiem i Piłą. Właśnie została zatwierdzona decyzja środowiskowa, która zatwierdza przebieg trasy.
Ten odcinek drogi ma się zaczynać od obwodnicy Szczecinka, dalej poprowadzona zostanie w kierunku południowym, gdzie po wschodniej stronie ominie miejscowość Okonek oraz po zachodniej stronie Podgaje i Jastrowie. Na dalszym przebiegu przetnie istniejącą DK-22 i linię kolejową nr 405 i pobiegnie równolegle do istniejącej DK-11.
Droga ekspresowa po zachodniej stronie ominie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę. Na węźle Piła Północ połączy się z odcinkami dróg S10 i S11. Powstaną także węzły Podgaje (na połączeniu DK-11 i DK-22 oraz drogę powiatową nr 1012P) oraz Jastrowie (jako połączenie DK-22 z Jastrowiem i Szwecją). Zaplanowano także budowę miejsc obsługi podróżnych.
Prace na tym etapie prowadzi AECOM Polska. Teraz – jak podaje GDDKiA – wykonawca zajmie się opracowaniem koncepcji programowej. Kolejnym etapem będzie przetarg na projekt i budowę. Inwestor zakłada, że nastąpi to w IV kwartale 2025 r., co by oznaczało, że realizacja nastąpiłaby w latach 2026-2029.
Obecnie decyzje środowiskowe mają już 3 spośród 7 odcinków S11 w woj. wielkopolskim. Oprócz fragmentu Szczecinek – Piła są to: Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik i Ostrów – Kępno (w obu przypadkach złożone zostały odwołania). Dla odcinków Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin, Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU, natomiast dla odcinka Piła – Ujście wniosek o wydanie decyzji środowiskowej ma być złożony w III kwartale br. Cała S11 w woj. wielkopolskim to 280 km.
GDDKiA zapowiada, że wkrótce ogłosi przetarg na dobudowę II jezdni na obwodnicy Kępna, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów oraz zaprojektowanie i budowę S11na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Z kolei w przyszłym roku ma ruszyć przetarg na realizację odcinka Ostrów Wielkopolski – Kępno.
Tekst: Rynek Infrastruktury
Foto: Sławomir Włodarczyk