Z Budapesztu do Szczecinka
- Aktualności
Dziś (poniedziałek, 22 lipca) do Szczecinka przyjechały pierwsze z zamówionych w ubiegłym roku autobusów Ikarus. To model o fabrycznej nazwie Ikarus 120e. Po odbiorach i przeglądach technicznych węgierskie Ikrausy wyjadą na ulice Szczecina. Zluzują najbardziej wyeksploatowany tabor KM.
Przypomnijmy: Konkurs ofert ogłoszonych w 2023 roku wygrała firma Electrobus Europe Zrt. z Budapesztu. Kwota transakcji to nieco ponad 13 mln zł.
Miasto otrzymało na zakup elektryków wsparcie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wys. ponad 8,5 mln zł oraz pożyczkę w kwocie prawie 2,5 mln zł.
Warto przypomnieć, że w specyfikacji przetargowej zawarto m.in. takie zapisy:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych autobusów elektrycznych oraz ładowarek mobilnych w zakresie:
1.1. dostawa pięciu sztuk fabrycznie nowych autobusów, o napędzie 100% elektrycznym EV (Electric Yehicle), jednoczłonowych, dostosowanych dla osób niepełnosprawnych, o minimalnej mocy silnika 160 kW, z ogrzewaniem elektrycznym i agregatem grzewczym na ON, identycznych w zakresie wykonania pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, kompletacji i wyposażonych w elektroniczny systemem informacji pasażerskiej, system zapowiedzi głosowej, system zliczania potoków pasażerskich, system geolokalizacji pojazdu, system monitoringu wizyjnego pojazdu,
1.2. dostawa pięciu sztuk identycznych mobilnych ładowarek akumulatorów trakcyjnych o mocy wyjściowej minimum 80 kW (2x40 kW) każda.
Producenci pojazdów mają czas na złożenie swojej oferty do 4 maja br.
Miasto oczekuje, że pojazdy będą miały wymiary:
1). Długość –od 11,80 m do 12,20 m.
2). Wysokość całkowita –maksymalnie 3400 mm.
3). Szerokość: 2500 -2550 mm.
Liczba miejsc - min. 70, w tym 22 siedzących miejsc pasażerskich (bez kierowcy), w tym min. 6 siedzeń bezpośrednio na poziomie podłogi bez podestów. Nowe pojazdy powinny mieć też miejsca na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki.
Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk