Fundusz Autobusowy 2025
- Aktualności
Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej weszła w życie w 2019 roku. Powiat Szczecinecki od samego początku, systematycznie pozyskiwał dofinansowanie na uruchomienie poszczególnych linii komunikacyjnych. Tak też będzie w 2025 roku, Powiat otrzymał dopłatę w wysokości 770 tys. zł do 8 z nich.
Dziś większość z nas porusza się samochodami, nikogo jednak przekonywać nie trzeba, że transport autobusowy w dalszym ciągu jest niezbędny, zwłaszcza w kontekście dojazdów dzieci i młodzieży do szkół, czy osób starszych, którzy z mniejszych miejscowości naszego powiatu, chcą dotrzeć do Szczecinka.
Pod koniec ubiegłego roku Powiat Szczecinecki wnioskował do wojewody zachodniopomorskiego o dofinansowanie w 2025 roku 8 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 310 km.
7 z nich funkcjonowało już w roku 2024:
Rakowo - Szczecinek
Szczecinek - Radacz - Łubowo - Borne Sulinowo
Szczecinek - Spore – Wierzchowo
Szczecinek – Wojnowo
Szczecinek - Radomyśl - Grzmiąca – Sucha
Szczecinek - Juchowo - Mosina – Szczecinek
Biały Bór - Porost – Bobolice
Od 2025 roku funkcjonować będzie jedna nowa linia:
Biały Bór – Drężno – Szczecinek
Dwie ostatnie linie zostały uruchomione w porozumieniu z burmistrzem Białego Boru Pawłem Mikołajewskim. (Gmina Biały Bór będzie partycypować w kosztach utworzenia rzeczonych połączeń).
Powiat Szczecinecki występując w roli organizatora publicznego transportu w ramach przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej otrzymał dofinansowanie na każdą z linii. Łącznie 769.320,00 zł, co biorąc pod uwagę wysokość otrzymanego wsparcia, ulokowało samorząd na 3 miejscu w województwie. Wkład własny Powiatu Szczecineckiego wyniesie 451 tys. zł. Średni koszt wozokilometra to 6,23zł.
Info: Piotr Rozmus, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego
Foto: Sławomir Włodarczyk