Impulsem ze Szczecina do Gdyni przez Szczecinek

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 23.10.2024 / Komentarze
Idą zmiany na kolei

Ministerstwo Infrastruktury planuje poprawę połączeń na Pomorzu Środkowym. Resort chciałby, żeby dwutrakcyjne Impulsy z Newagu kursowały linią nr 210, przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Człuchów do Chojnic. Tam miałyby łączyć się z Impulsami jadącymi linią 203 z Gorzowa i w podwójnej trakcji docierać do Gdyni - donosi portal Rynek Infrastruktury.

- Hybrydy z Newagu za kilka lat mają obsługiwać relację Kostrzyn – Gorzów – Piła – Chojnice – Trójmiasto oraz np. Szczecin – Runowo – Szczecinek – Chojnice z opcją łączenia i rozłączania ich na stacji w Chojnicach. Planujemy realnie zacząć obsługiwać Pomorze Środkowe, które obecnie jest pozbawione połączeń dalekobieżnych w osi wschód - zachód. Myślimy tutaj wstępnie o czterech parach połączeń, co w stosunku do dzisiejszej sytuacji, gdy nie ma tam żadnych połączeń dalekobieżnych, byłoby rewolucją – informuje portal.
Oznacza to, że pociągi dalekobieżne miałyby kursować zmodernizowaną linią kolejową nr 210, po której obecnie poruszają się tylko pociągi regionalne i to głównie na odcinku do Szczecinka. Obecnie w województwie zachodniopomorskim, w jej środkowej części prawie nie ma połączeń dalekobieżnych kursujących w osi wschód-zachód. Jedynym kursem jest IC Staszic, kursujący na południowych rubieżach województwa, trasą przez Piłę, Wałcz oraz Kalisz Pomorski w relacji Szczecin – Warszawa.
Źródło: Rynek Infrastruktury

Foto: Sławomir Włodarczyk