Laury podczas Poznań Game Arena

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 26.10.2022 / Komentarze
Sukces uczniów szczecineckiej "szóstki"

Za nami pierwsze w historii Mistrzostwa IT, czyli ogólnopolski konkurs edukacyjny dla uczniów i studentów pozwalający podnieść swoją konkurencyjność na rynku pracy, zyskać nowe doświadczenie.

W zmaganiach wzięło udział 2201 zespołów z całej Polski, a najlepsi z najlepszych spotkali się podczas wielkiego finału na targach Poznań Game Arena.

Ci najlepsi, to m.in. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6  im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Szczecinku: Maria Arsoba i Nikodem Ludka  z klasy 7a, pracujący pod kierunkiem nauczyciela informatyki mgr Agnieszki Rossy, zdobyli II miejsce w dywizji ,,Robotyka”. Należy zaznaczyć, że zwycięzcy uczniowie uczęszczają na zajęcia szkolnego koła informatycznego, prowadzonego przez mgr Barbarę Srokę.

Podczas Finału Pierwszych Ogólnopolskich Mistrzostw IT  było mnóstwo pozytywnych emocji, gigantyczne dawki nowej wiedzy i możliwość realnego podniesienia swoich kompetencji i spotkania się z przedstawicielami czołowych firm na rynku IT. Imponująca wiedza, nowinki ze świata technologicznego i zaciekła rywalizacja -  dokładnie takie były Pierwsze Ogólnopolskie Mistrzostwa IT! I takimi cechami odznaczali się nasi zwycięzcy!
Z czym mieli się zmierzyć?

Wszystko zależało od tego, w której dywizji postanowili wziąć udział. Do wyboru mieli aż sześć opcji - Programista, Mechanik IT, Robotyka, Creative IT, Druk 3D i Cyberbezpieczeństwo

W dziedzinie robotyki zmierzyli się z zagadnieniami:

,,Roboty dawno temu przestały być tematem filmów sci-fi’’.

,,Dzisiaj to rzeczywistość, która otacza nas na co dzień’’.

Podczas półfinałów uczestnicy musieli rozwiązać test z wiedzy o zasadach programowania robotów, natomiast w  finale zespoły zmierzyły się ze znacznie bardziej skomplikowanym zadaniem – musieli zaprogramować robota LEGO SPIKE Prime do wykonania wielu misji w terenie. Roboty trzeba było rozbudować o odpowiednie elementy, aby mogły wykonywać czynności np. przesuwać elementy i uruchamiać maszyny. Uczestnicy byli podzieleni na 2 osobowe zespoły. Każdy z nich miał do wykonania jak największą ilość misji.

Gra prowadzona była przez 2 trenerów ekspertów  Akademii LEGO Education, którzy byli wparciem w realizacji misji i wyjaśnianiu kolejnych zadań. Patronat nad dywizją robotyki objęła Fundacja Ale Nauczanie wykorzystująca rozwiązania LEGO Education w pracy z dziećmi.

Tekst i foto: Szkoła Podstawowa nr 6