Minął tydzień

  • Tv
  • Aktualności
Miasto z Wizją / 25.01.2021 / Komentarze
Przedstawiamy najciekawsze materiały opublikowane na naszym portalu w mijającym tygodniu. Przegapiłeś jeden z nich? Nic straconego. Zapraszamy do lektury

Burmistrz Daniel Rak uznany przez sąd za niewinnego

W poniedziałek w koszalińskim sądzie swój finał miała rozprawa dotycząca zarzutów wobec burmistrza Daniela Raka. Dotyczyła ona opisywanej przez nas wielokrotnie sprawy związanej z kursami języka angielskiego, w których uczestniczyli szczecineccy urzędnicy (więcej na ten temat m.in. TUTAJ).

Sąd po rozpatrzeniu sprawy wydał decyzję dotyczącą trzech zarzutów stawianych burmistrzowi przez prokuraturę. Sąd nie uznał winy Daniela Raka, a tym samym zarzuty wobec obecnego burmistrza okazały się być bezpodstawne.

Po zapoznaniu się z aktami sprawy koszaliński sąd uniewinnił burmistrza Daniela Raka od pierwszego z zarzutów. W zakresie drugiego zarzutu umorzył postępowanie, a w zakresie  trzeciego z zarzutów uchylił oskarżenie (nakłanianie do zniszczenia dokumentów) i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia. Uzasadnienie wyroku zostało utajnione.

Oświadczenie rzecznika prasowego Urzędu Miasta Mateusza Ludewicza:

Sąd Okręgowy w Koszalinie w części uchylił dziś wyrok skazujący Sądu Rejonowego w Szczecinku w sprawie przeciwko Burmistrzowi Miasta Szczecinek, Panu Danielowi Rakowi W przypadku pierwszego z zarzutów Burmistrz Daniel Rak został całkowicie uniewinniony, drugi zarzut został umorzony i w zakresie tych dwóch zarzutów wyrok jest prawomocny. Trzeci zarzut skierowany został do ponownego rozpatrzenia. Tym samym podtrzymane i potwierdzone zostały podnoszone do tej pory argumenty dowodzące niewinności Pana Burmistrza. Jesteśmy przekonani, że dzisiejsze orzeczenie będzie przełomowym i pozwoli ostatecznie, także w przypadku trzeciego zarzutu dowieść Burmistrzowi Danielowi Rakowi jego niewinności przed sądem pierwszej instancji.

Podkreślam jeszcze raz, że zarówno od samego początku toczącego się śledztwa, jak i w trakcie procesu Pan Burmistrz Daniel Rak czuł się i jest niewinny w przedmiotowej sprawie i dziś zostało to w pełni potwierdzone.

Szanowni Państwo, w imieniu Pana Burmistrza Daniela Raka chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom, które wspierały go podczas toczącego się postępowania sądowego. Szczególne podziękowania kieruję w stronę mecenasów Mirosława Wacławskiego i Janusza Psiucha -  pełnomocników reprezentujących Burmistrza Daniela Raka przed sądem odwoławczym.

https://www.miastozwizja.pl/burmistrz-daniel-rak-uznany-przez-sad-za-nie...

Uczniowie po feriach zasiedli w szkolnych ławkach

Dyrektor KCUW Tomasz Czuk: Frekwencja jest praktycznie stuprocentowa, zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Dotąd nie stwierdziliśmy żadnych nowych przypadków zachorowań

W poniedziałek do normalnego trybu zajęć szkolnych powrócili uczniowie podstawówek. Jednak nie wszyscy. W szkolnych ławkach ponownie wspólnie zasiadły dzieci uczęszczające do klas I-III. Pozostali uczniowie szkół podstawowych wciąż pozostają w zdalnym trybie nauczania. Oczywiście powrót najmłodszych dzieci do szkół odbywa się w reżimie sanitarnym. Specjalne wytyczne zostały opracowane przez Ministerstwo Edukacji wraz z Ministerstwem Zdrowia oraz Głównym Inspektoratem Sanitarnym. Jak sytuacja wygląda obecnie w szczecineckich podstawówkach?

- Wszystkie szkoły prowadza zajęcia w tym trybie ustalonym przez Ministerstwo Edukacji – mówi „Miastu z Wizją” Tomasz Czuk, dyrektor Komunalnego Centrum Usług Wspólnych. - Klasy I-III przychodzą do szkoły. Jak dotychczas nie stwierdziliśmy żadnych nowych przypadków zachorowań. Nauczyciele prowadza lekcje, zachowując oczywiście wszelkie niezbędne środki bezpieczeństwa, które wynikają z wytycznych GiS, Ministerstwa Zdrowia i MEN.

- Frekwencja jest praktycznie stuprocentowa, zarówno jeśli chodzi o uczniów, jak i o nauczycieli. Nie mamy żadnych informacji, które mogłyby niepokoić jeśli chodzi o kwestię frekwencji. Myślę ze i dzieci i rodzice już są spragnieni powrotu normalnego nauczania. Czekamy do końca stycznia na dalsze decyzje MEN. A mówi się o tym, że bardzo możliwe, jeżeli sytuacja się ustabilizuje, to można spodziewać się że w litym do szkoły wrócą klasy ósme. Ale o jest wszystko w trybie przypuszczającym oczywiście. Nie mamy żadnej gwarancji że tak będzie – dodaje nasz rozmówca.

Uczniowie klas I-III odbywają lekcje w szkołach w tzw. „bańkach”. Oznacza to, że każda z klas jest odseparowana od pozostałych i się ze sobą nie spotykają. Również nauczyciele nie odbywają wspólnych spotkań. Ponadto każda klasa ma przebywać w wyznaczonej i stałej Sali, a do każdej grupy mają być przyporządkowani ci sami, stali nauczyciele. /zr/

https://www.miastozwizja.pl/uczniowie-po-feriach-zasiedli-w-szkolnych-la...

Szczecinecki radny Sejmiku dopytuje o ścieżki rowerowe

Wicemarszałek T. Sobieraj: Zarząd Województwa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić finansowanie inwestycji w sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego

O tym, że budowa tras rowerowych na Pomorzu zachodnim napotkała na trudności, głównie z przyczyn finansowych, pisaliśmy pod koniec grudnia ub. roku w artykule: "Rowerem pośród jezior i lasów. Szlak rowerowy do Bornego Sulinowa z opóźnieniem"

https://www.miastozwizja.pl/rowerem-posrod-jezior-i-lasow-0

Okolicznościami perturbacji w zakresie rowerowych inwestycji zainteresował się szczecinecki radny Sejmiku Wojewódzkiego Jakub Hardie-Douglas, który wystosował do Marszałka Województwa interpelację w tej sprawie.

Odpowiedział na nią wicemarszałek Tomasz Sobieraj. W piśmie udostępnionym przez radnego naszej redakcji czytamy, m.in.:

W odpowiedzi na złożoną przez Pana interpelację Nr 106/2020 zapewniam, że Zarząd Województwa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić finansowanie i umożliwić realizację wszystkich inwestycji przewidzianych w „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego". Do realizacji zaplanowane zostały cztery trasy: Velo Baltica, Trasa Pojezierzy Zachodnich, Blue Velo oraz Stary Kolejowy Szlak, co pozwoli na uruchomienie 1100 km tras rowerowych. Realizacja poszczególnych inwestycji danej trasy uzależniona jest zarówno od terminu zakończenia ich przygotowywania jak i dostępnych środków finansowych. Inwestycje dotyczące budowy odcinków Łubowo - Borne Sulinowo oraz Borne Sulinowo - Krągi z uwagi na wyczerpującą się alokację środków w ramach działania 4.9 RPO WZ, zostały zgłoszone do Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych (gdzie niestety nie uzyskały dofinansowania). Ponadto inwestycje te wraz z odcinkiem Krągi - Szczecinek zostały ujęte w fiszkach do Krajowego Programu Odbudowy. W przypadku braku możliwości realizacji w/w inwestycji w ramach środków z Krajowego Programu Odbudowy, dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić finansowanie w ramach RPO WZ 2021-2027. Jednocześnie informuję, że realizacja odcinków w ramach aktualnego RPO WZ możliwa będzie w przypadku wystąpienia oszczędności.

https://www.miastozwizja.pl/szczecinecki-radny-sejmiku-dopytuje-o-sciezk...

Samorządowcy nie chcą oddawać szpitali

"Nacjonalizacja nawiązująca do czasów komunistycznych"

Samorządowcy zaprotestowali przeciw rządowemu projektowi centralizacji szpitali. - My mówimy jasno, że nie ma na to zgody – oznajmili na konferencji w Warszawie.

Projekt ustawy w tej sprawie ma powstać do końca maja.

Kilka dni temu minister zdrowia Adam Niedzielski poinformował, że prowadzone są prace nad koncepcją centralizacji szpitali. Wyjaśnił, że pandemia pokazała, iż rozproszone zarządzanie, zasobów i właścicieli powodują bałagan organizacyjny, dlatego potrzebne są zmiany. Projekt ustawy w tej sprawie ma powstać do końca maja.

Ostatnio pisaliśmy na ten temat w artykule: "Rząd zamierza odebrać szpitale samorządom"

https://www.miastozwizja.pl/rzad-zamierza-odebrac-szpitale-samorzadom

Przedstawiciele samorządów, podczas konferencji prasowej w Warszawie, zaprotestowali przeciw centralizacji. Nazwali ją "nacjonalizacją" nawiązującą do czasów komunistycznych.

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski ocenił, że pomysł centralizowania szpitali jest bardzo zły.

- A jeszcze do tego pojawia się on w tak trudnym dla nas wszystkich czasie, kiedy wszyscy jesteśmy na pierwszej linii i walczymy z koronawirusem" - zaznaczył. - My mówimy jasno, że nie ma na to zgody - podkreślił.

Wyliczył także, że przez ostatnie dziesięć lat w samej stolicy samorząd warszawski zainwestował miliard sześćset milionów złotych w dziesięć szpitali, a na najbliższe lata miasto ma plany inwestycyjne sięgające prawie pół miliarda złotych.

- I to nie są pieniądze moje, to nie są pieniądze radnych, to są pieniądze warszawianek i warszawiaków, które zostały zainwestowane w tę infrastrukturę szpitalną, w sprzęt - zaznaczył.

Podkreślił, że samorząd nie oszczędza na szpitalach i służbie zdrowia w tych bardzo ciężkich dla budżetu okolicznościach.

- I teraz rządzący chcą przejąć ten majątek, który należy do warszawianek, do warszawiaków, który należy do wszystkich Polek i Polaków, dlatego, że przecież ten zamach na szpitale dotyczy wszystkich samorządów - zaznaczył.

- Czy to naprawdę jest właściwy moment, by nacjonalizować szpitale? By o tym mówić? Po co niszczyć to, co z wielkim wysiłkiem samorządy zrobiły przez ostatnie 10 lat. Wszyscy potwierdzą, że szpitale samorządowe są lepiej zarządzane niż rządowe. Zadłużenie szpitali samorządowych jest minimalne w stosunku do rządowych.

23 grudnia 2020 r. zostało wydane zarządzenie ministra zdrowia w sprawie utworzenia zespołu do spraw przygotowania rozwiązań legislacyjnych dotyczących restrukturyzacji podmiotów leczniczych wykonujących działalność leczniczą w rodzaju świadczenia szpitalne.

Zespół ma opracować założenia rozwiązań dotyczących m.in. restrukturyzacji publicznych szpitali w obszarach obejmujących przekształcenia właścicielskie; konsolidację sektora szpitalnictwa, przeprofilowanie szpitali oraz zmianę struktury świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych przez szpitale; zwiększenie efektywności i jakości procesów zarządczych i nadzorczych.

Projekt rozwiązań dotyczących restrukturyzacji szpitali zespół ma przedstawić ministrowi do końca lutego, a projekt ustawy w tej sprawie do 31 maja.

Niedawno minister zdrowia Adam Niedzielski potwierdził, że prowadzone są prace nad koncepcją centralizacji szpitali.

- To jest jeden z metaproblemów, jak to się nieładnie mówi, w służbie zdrowia, to rozproszenie zasobów, ten brak koordynacji, szpitale obok siebie konkurują swoją ofertą, a nie współpracują, nie dzielą się zakresami usług i to prowadzi naprawdę do dużego bałaganu organizacyjnego – dodał szef MZ.

https://www.miastozwizja.pl/samorzady-nie-chca-oddawac-szpitali

Co dalej z trasą Sójcze Wzgórze - S11?

Radny Sejmiku Jakub Hardie-Douglas interpeluje w sprawie budowy kolejnej obwodnicy Szczecinka

Plany budowy drogi łączącej rondo "Leśne" na Sójczym Wzgórzu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 172 z rondem na północnym krańcu szczecineckiej obwodnicy S11 rodzą się od kilku ładnych lat.

Na kolejne drogowe obejście Szczecinka liczą przede wszystkim kierowcy. Ale nie tylko. Budowa łącznika pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta, odbywającego się dziś mocno zatłoczoną ulicą Kołobrzeską i dalej koniecznością pokonania wąskiego ronda w ciągu ulicy Koszalińskiej koło sklepu Tesco.

Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich ma już plany budowy nowej drogi biegnącej przez tereny dawnego przykoszarowego placu ćwiczeń jednostek wojskowych 20 Dywizji Pancernej i 2 Dywizji Zmechanizowanej stacjonujących do 1999 roku w Szczecinku.

Jej budowa wiąże się też z koniecznością wzniesienia wiaduktu nad torami szlaku kolejowego Szczecinek - Białogard. To znacznie podnosi koszty przyszłej inwestycji.

Jak na dziś wygląda sytuacja? Kiedy Szczecinek może spodziewać się kolejnego obejścia drogowego i wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miasta? O to zapytał radny Sejmiku Zachodniopomorskiego Jakub Hardie-Douglas. Odpowiedzi udzielił wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj. Czytamy w niej m.in.:

W odpowiedzi na Pana interpelację dotyczącą realizacji kolejnego etapu budowy obejścia Szczecinka informuję, że Województwo Zachodniopomorskie posiada dokumentację projektową dla zadania pn. „Budowa obejścia m. Szczecinek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 172 -etap II", dla której wystąpi o wydanie decyzji ZRID.

Wartość inwestycji oszacowana została na poziomie 41 mln zł.

Zarząd Województwa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić finansowanie i umożliwić realizację inwestycji, jednakże przy tak wysokim koszcie realizacji, biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby województwa, nie będziemy w stanie zrealizować zadania samodzielnie. Dlatego też inwestycja została zgłoszona jako jedna z propozycji do współfinansowania środkami Krajowego Programu Odbudowy, w ramach którego została ujęta na liście indykatywnej projektu pn. "Rozwój infrastruktury dróg wojewódzkich w celu wzmacniania potencjału gospodarczego, poprawy spójności komunikacyjnej, bezpieczeństwa drogowego i zdrowotnego oraz dostępności regionów, ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko, a także zwiększania równości szans", którego liderem jest województwo podkarpackie oraz w fiszkach złożonych przez województwo dla projektów pn. ,,Poprawa bezpieczeństwa i jakości życia mieszkańców poprzez budowę obwodnic miejscowości w ciągu dróg wojewódzkich" i „Stworzenie warunków dla zrównoważonego transportu poprzez modernizację infrastruktury drogowej.

Aktualnie czekamy na decyzję, co do możliwości pozyskania środków z tego programu. W przypadku braku możliwości realizacji w/w inwestycji w ramach środków z Krajowego Programu Odbudowy, dołożymy wszelkich starań aby zapewnić finansowanie w ramach RPOWZ 2021-2027. Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2022 - 2024.

Tyle Marszałek. Miejmy nadzieję, że starania zakończą się powodzeniem i Szczecinek na dobre opleciony zostanie drogami tranzytowymi "na zewnątrz" miasta.

Wstępnie zakłada się, że obwodnica w ciągu drogi wojewódzkiej nr 172 będzie drogą jednojezdniową klasy G o szerokości 7 m. Planowana długość trasy to 1,6 km. W ciągu trasy, na przecięciu z linią kolejową nr 404 Szczecinek – Białogard, powstanie wiadukt kolejowy.

https://www.miastozwizja.pl/co-dalej-z-lacznikiem-sojcze-wzgorze-s11

Darmowy transport na szczepienie

Ratusz dla mieszkańców Szczecinka

507 773 285 – to numer telefonu, pod który dzwonić mogą osoby mające problem z transportem do punktu szczepień przeciwko COVID-19. Na terenie Szczecinka zapewniamy bezpłatny transport osobom niepełnosprawnym (posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym, kod R lub N lub I grupę z ww. schorzeniami) mającym trudności w samodzielnym dotarciu do punktu szczepień oraz osobom po 70 roku życia, mającym obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do punktu. Numer telefonu 507 773 285 dostępny jest w godzinach od 8.00 do 15.00.

Przypominamy, że szczepienia rozpoczynają się 25 stycznia, ale wcześniej należy się zarejestrować. Rejestracja ruszała w piątek, 15 stycznia i przez pierwszy tydzień dotyczy tylko osób w wieku 80+. W następnym tygodniu rejestrować się będą osoby w wieku 70+.

Rejestrować się można przez:
•    Internetowe Konto Pacjenta,
•    dedykowaną infolinię: 989
•    w punkcie szczepień.

Filmy z instruktarzem, jak się zarejestrować krok po kroku dostępny jest TUTAJ.

Szczepionka przyjmowana jest w dwóch dawkach, szczegóły dotyczące terminu przyjęcia drugiej dawki będą podane podczas pierwszego szczepienia.

Pełna lista punktów szczepień w Szczecinku dostępna jest TUTAJ.

https://www.miastozwizja.pl/ratusz-dla-mieszkancow-szczecinka-0

Wypełnij ankietę o Szczecinku

Ratusz prosi o opinię - o usługach publicznych i najważniejszych potrzebach

Miasto Szczecinek jest członkiem partnerstwa terytorialnego pod nazwą „Partnerstwo Powiatu Szczecineckiego”. W związku z tym Urząd Miasta zwraca się z prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej opinii mieszkańców o miejscu, w którym żyją: usługach publicznych i najważniejszych potrzebach. Ankieta jest anonimowa. Wyniki, po opracowaniu, będą przedstawione publicznie w formie zbiorczego raportu.

Jak poinformował rzecznik prasowy Urzędu Miasta Mateusz Ludewicz, nasze opinie będą wykorzystane przy planowaniu kierunków rozwoju. Pozwolą lepiej dostosować politykę władz samorządowych do potrzeb mieszkańców, szczególnie w zakresie usług publicznych.

- W ramach partnerstwa  przygotowujemy obecnie wspólną strategię rozwoju, aby starać się o fundusze pomocowe, w tym unijne, na realizację zadań, które w największym stopniu poprawią sytuację mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców. Wierzymy, że jej realizacja przyczyni się do powstrzymania emigracji młodych osób i zachęci do wiązania życiowych planów ze Szczecinkiem - mówi M. Ludewicz.

UWAGA! Ankieta będzie aktywna w dniach: 25 stycznia - 7 lutego. Link do ankiety dostępny będzie TUTAJ.

https://www.miastozwizja.pl/ratusz-dla-mieszkancow-szczecinka-0

Unijne hybrydy już na zachodniopomorskich torach

Bajecznie kolorowy i super nowoczesny skład niebawem przyjedzie do Szczecinka

Blisko 50 mln zł kosztowały dwa pociągi hybrydowe, które dla samorządu województwa zachodniopomorskiego wyprodukowała spółka Newag. W czwartek pierwszych pasażerów na trasie ze Szczecina do Kołobrzegu zabrał „Bursztynowy”, w piątek w południe zrobi to „Zielony”.

Bimodalne 36WEh, czyli pierwsze w kraju kolejowe hybrydy uroczyście włączono do obsługi regularnych połączeń pasażerskich.

- To świadoma realizacja wizji naszego województwa jako województwa przyjaznego mieszkańcom i turystom. Głęboko wierzę w to, że te dwa pociągi - bursztynowy i ekologiczny, zielony - będą fantastycznie służyły podróżnym, ale będą również służyły naszemu środowisku - powiedział marszałek woj. zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

- Jesteśmy pierwszym województwem w Polsce, które posiada taki tabor. Dzięki pociągom dwunapędowym będziemy w stanie podróżować wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, z napędem elektrycznym, a tam, gdzie jest to niezbędne, z napędem diesla. To pierwsze hybrydy na Pomorzu Zachodnim, ale w przyszłości będzie ich więcej.

Silniki diesla będą wykorzystywane na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Z kolei silniki trakcyjne mogą być zasilane z sieci elektrycznej za pomocą odbieraka prądu, a także za pomocą jednostki napędowej Newag-Pack, którą tworzy silnik spalinowy i generator prądu.

Pociągi hybrydowe będą kursowały m.in. ze Szczecina do Kołobrzegu i Koszalina oraz ze Szczecina do Szczecinka, przez Stargard, Drawsko, Złocieniec, Czaplinek. Urząd Marszałkowski podkreśla, że mogą się również przydać do obsługi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej czy usprawnienia transportu na lotnisko w Goleniowie.

Pociągi były już jesienią testowane na kilku trasach w Polsce i regionie, przyciągając uwagę miłośników kolei. Wyróżnia je nie napis „Hybryda” oraz efektowne malowanie. Każdy z nich ma długość 59,3 m, szerokość 2,84 oraz wysokość 4,21 m (bez pantografu). Ważą po 119,5 t. Dysponują 142 stałymi miejscami siedzącymi, 8 uchylnymi, 160 stojącymi. Ponadto mają miejsca do przewozu 10 rowerów i dwóch wózków dla pasażerów z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

Bezprzedziałowa przestrzeń pasażerska - klimatyzowana, wyposażona w internet bezprzewodowy, sieć intercom umożliwiająca łączność z maszynistą, sygnalizację przeciwpożarową, monitoring. Przy fotelach znajdują się ładowarki USB oraz gniazdka elektryczne. Są też specjalne gniazda techniczne, do podłączenia np. myjki, odkurzacza etc. Każdy pojazd wyposażony jest w defibrylator, stopnie wysuwne i rampy ładunkowe dla wózków .

Przystosowane dla osób na wózkach WC ulokowano w środkowej części. Jest wyposażone w suszarkę do rąk, przewijak dla niemowląt i sygnalizację alarmową.

Na wyposażeniu pociągów znalazł się też elektroniczny system informacji pasażerskiej (m.in. monitory LCD, tablice LED), głośniki, system liczenia pasażerów, a także nowoczesne urządzenia i systemy zabezpieczenia ruchu, które kontrolują pracę maszynisty.

W razie jego zaśnięcia czy zasłabnięcia - w bezpieczny sposób zatrzymają pojazd. Ponadto 36 WEh wyposażony jest w ETCS (Europejski System Sterowania Pociągiem) poziomu drugiego, który umożliwia poruszanie się pojazdów kolejowych pomiędzy państwami, bez konieczności zatrzymywania się na granicach.

Prędkość maksymalna hybryd to 160 km/h, z tym, że w przypadku silników spalinowych jest niższa i wynosi 120 km/h.

Województwo zapłaciła z nie 49,2 mln zł. Ale umowa z Newagiem zawiera opcję kupna kolejnych 10 hybryd. Jeśli się na to zdecyduje, łączna wartość 12 pojazdów tego rodzaju wyniesie 295,2 mln zł brutto.

W ciągu ostatniej dekady samorząd Pomorza Zachodniego wydał na inwestycje taborowe ponad 1 mld zł brutto. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

https://www.miastozwizja.pl/unijne-hybrydy-juz-na-zachodniopomorskich-to...

Przekaż przedmioty na licytacje WOŚP

Tegoroczną zbiórkę można wspierać na wiele sposobów

Każdego roku podczas kolejnych edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na ulicach wielu miast można spotkać tysiące wolontariuszy, którzy włączyli się w tę akcję, zbierając datki do puszek i wręczając w zamian za ofiarowaną pomoc symboliczne naklejki w kształcie serca. Do tej inicjatywy każdorazowy włączają się także mieszkańcy Szczecinka.

Nie inaczej będzie również i tym razem, podczas 29 kwesty, która odbędzie się 31 stycznia. Wówczas Wielka Orkiestra zagra pod hasłem: "Gramy z głową! Zbieramy dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy".

W tym roku Wielką Orkiestrę możemy wspomóc na kilka różnych sposobów. Można to uczynić jak co roku wrzucając datek do puszki. Wolontariuszy będzie można spotkać na ulicach naszego miasta przez cały dzień. Ponadto przed ratuszem stanie punkt stacjonarny, gdzie również będzie można przekazać datek na WOŚP. Podobne puszki zostały już także ustawione w trzech punktach sklepowych w Szczecinku: w sklepie „Ogród” przy ul. Wyszyńskiego 73D, w „In Flagranti” przy ul. Bartoszewskiego 12 oraz w sklepie spożywczym „Timon” przy ul. Kołobrzeskiej 14.

Można także pomóc przekazując przedmioty na aukcje WOŚP. Należy je wówczas dostarczyć do jednego z dwóch punktów – do sekretariatu SAPiKu przy ul. Wyszyńskiego 65 lub do drugiej siedziby mieszczącej się przy ul. Kilińskiego 1. Szczecinek zbiera również do eSkarbonki, którą można znaleźć TUTAJ.

https://www.miastozwizja.pl/przekaz-przedmioty-na-licytacje-wosp

Uczestnicy Fotoferii zostali nagrodzeni za swoje prace

W ratuszu miała miejsce uroczystość podsumowująca feryjną zabawę

Każdego roku Samorządowa Agencja Promocji i Kultury zaprasza naszych najmłodszych mieszkańców do udziału w zimowych półkoloniach. Nie inaczej było i tym razem. To właśnie oni zaprosili wszystkich uczniów szczecineckich szkół podstawowych do wspólnej zabawy podczas „Fotoferii z SAPiKiem”. Na dzieci, biorące udział w Fotoferiach czekało dziesięć ciekawych zadań, których wykonanie umożliwiło wzięcie udziału w zabawie, w której mogli zdobyć naprawdę atrakcyjne nagrody.

Za nami drugi, ostatni tydzień wspólnej zabawy. Teraz przyszła pora na jej podsumowanie. W szczecineckim ratuszu miała miejsce mała uroczystość, w trakcie której uczestnicy Fotoferii odebrali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.

- Postanowiliśmy nagrodzić wszystkie dzieci, które wykonały 10 zadań, co za tym idzie - poszerzyliśmy zatem pulę nagród głównych Pominięcie kogokolwiek, kto ukończył wszystkie Fotoferie z SAPiK-iem okazało się niemożliwe – mówią organizatorzy.

Do finalistów Zabawy trafiły łącznie 2 hulajnogi elektryczne, 10 hulajnóg freestyle'owych, 4 rodzinne karnety do kina Wolność, rodzinna sesja zdjęciowa oraz nagroda-niespodzianka.

Gratulacje i nagrody uczestnikom feryjnej zabawy wręczyli wiceburmistrz Maciej Makselon oraz Kamil Klimek, dyrektor Samorządowej Agencji Promocji i Kultury.

https://www.miastozwizja.pl/uczestnicy-fotoferii-zostali-nagrodzeni-za-s...

Uwaga kierowco, jesteś w "ukrytej" kamerze

Wątpliwą formą popularności w internecie mogą „pochwalić” się także mieszkańcy naszego powiatu i miasta

Cały czas w sieci funkcjonuje portal internetowy, za pośrednictwem którego kierowcy mogą dzielić się nagraniami i zdjęciami zrobionymi w trakcie lub chwilę po zdarzeniu drogowym, w którym brali udział lub byli jego świadkami. Tego typu „obrazki” dotychczas internauci zamieszczali w sieci m.in. za pośrednictwem serwisu YouTube lub na portalach społecznościowych. Tu jednak pewną nowością jest możliwość bezpośredniego wskazania na niefrasobliwego kierowcę, podając numer rejestracyjny pojazdu, którym się porusza. Okazuje się, że portal wciąż działa, a część jego "bohaterów" stanowią właśnie mieszkańcy naszego miasta i powiatu. Swoje "umiejętności" za kółkiem prezentują nie tylko w Szczecinku, ale również innych regionach.

Na portalu tablica-rejestracyjna.pl internauci z całej Polski (i nie tylko) dzielą się relacjami z nietypowych zdarzeń drogowych lub podpowiadają, którzy kierowcy zachowują się nieprzepisowo, podając bez skrępowania właśnie numery rejestracyjne ich pojazdów. Co więcej, każdy może także w zaledwie kilka chwil sprawdzić, przy przypadkiem sam nie „zawisł na tablicy” i czy inni użytkownicy dróg nie mają uwag do sposobu jego jazdy.

Wątpliwą formą popularności w tym miejscu może „pochwalić” się całkiem spore grono mieszkańców naszego powiatu i miasta. Okazuje się, że szczecineccy (i nie tylko) kierowcy za nic mają sobie możliwość trafienia  za swoje wyczyny do sieci. Pojazdów ze szczecinecką rejestracją wciąż przybywa – podobnie jak nagrań i opinii innych użytkowników drogi o „naszych” kierowcach. Jednak w ostatnich miesiącach na wspomnianym portalu coraz częściej pojawiają się także wpisy o nieco odmiennym charakterze, w których inni użytkownicy dróg chwalą danego kierowcę lub dziękują mu za udzieloną pomoc. Nie brakuje też postów wychwalających… urodę kierowców pojazdów.

Tym, którzy wsiadając za kółko nie zawsze przestrzegają przepisów podpowiadamy, że również i oni mogą mieć swoje pięć minut „sławy” w sieci. Poczynania niefrasobliwych szczecineckich kierujących możemy śledzić TUTAJ.

https://www.miastozwizja.pl/uwaga-kierowco-jestes-w-ukrytej-kamerze

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk/Marzena Góra