Po Szczecinku autobusem na prąd
- Tv
- Aktualności
Pojazd wprawiają w ruch dwa, umieszczone na piastach tylnej osi silniki o mocy 60 kW każdy. W momencie startu osiągają łącznie nawet 220 kW.
Baterie o pojemności 200 kWh pozwalają na przebycie w trybie miejskim 140-150 km.
Koszt eksploatacja to zaledwie 1/3 w stosunku do napędów tradycyjnych. Przejechanie jednego kilometra to koszt zaledwie 70 groszy.
Pojazd zabiera do 80 osób. Jest wyposażony w klimatyzację. Ma zainstalowany monitoring i siedzenia wandaloodporne. Firma Solaris jest przodownikiem w stylistyce wnętrza pojazdów pasażerskich.
Autobus wyruszy w pierwszą trasę po Szczecinku już 2 grudnia linią nr 2.
Dwutygodniowe testy maja utwierdzić zarząd spółki w słuszności podejmowanej inwestycji. Docelowo do KM ma trafić 10 „elektryków”
rep. Paweł Adamowski