Przygotowania do budowy S11 Szczecinek - Piła

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 21.08.2019 / Komentarze
GDDKiA: Znamy preferencje mieszkańców

Oddział poznański Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończył kolejny etap prac dotyczący projektowanej drogi S11 na odcinku od Szczecinka do Piły. Jak informują drogowcy, został opracowany Raport ze spotkań informacyjnych, który przedstawia preferencje społeczeństwa dla przebiegu inwestycji w poszczególnych gminach, jak również zawiera postulaty i wnioski zgłaszane przez mieszkańców.

Ponad 700 ankiet…

W ramach spotkań informacyjnych dla  wyżej wymienionego odcinka dokonano badania ankietowego dotyczącego preferencji społeczeństwa w zakresie wskazania wariantu do realizacji. Zebrano łącznie 707 szt. ankiet. W Raporcie przedstawiono wyniki badania preferencji społeczeństwa w sposób analityczny oraz graficzny. Na planie orientacyjnym przedstawiono prezentowane na konsultacjach warianty przebiegu drogi ekspresowej wraz z liczbą głosów oddanych na każdy z nich w poszczególnych gminach. Ze względu na znaczne różnice w zakresie preferencji dla wariantów przebiegu drogi ekspresowej w poszczególnych gminach, zdecydowano o włączeniu do opracowań wariantu wynikowego oznaczonego jako wariant nr 3. Jest to wariant, który jest połączeniem projektowanych wariantów nr 1 i 2 co oznacza, że wykorzystuje przebieg drogi ekspresowej zarówno w wariancie nr 1 jak i wariancie nr 2. Wariant wynikowy W3 odzwierciedla  akceptowalność społeczną w oparciu o większość uzyskanych głosów w poszczególnych gminach oraz zostanie poddany analizie wielokryterialnej (obok wariantów W1 i W2) w końcowej fazie STEŚ.

Ponadto, GDDKiA  wraz z Wykonawcą opracowań projektowych, poddała wnikliwej analizie wszystkie wnioski zawarte w ankietach oraz pismach, które wpłynęły do GDDKiA. Każdy postulat i wniosek społeczny został rozpatrzony pod kątem możliwości uwzględnieniu w opracowaniach.

Wybór wariantu

Uwagi i wnioski mieszkańców mogą mieć wpływ na ostateczny przebieg drogi ekspresowej, jak również lokalizację węzłów drogowych czy przejazdów. Na końcowym etapie STEŚ odbędą się posiedzenia Zespołu oraz Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI oraz KOPI). Obradujący wskażą wariant przebiegu drogi, który we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedstawiony zostanie jako wariant preferowany do realizacji. Dopiero decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) ostatecznie zatwierdzi lokalizację i podstawowe rozwiązania techniczne drogi.

Szczegóły, plany, projekty:

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/34679/S11-Szczecinek-Pila-Znamy-preferenc...

Źródło: GDDKiA - Oddział Poznań

Opracowanie i foto: Sławomir Włodarczyk