Rewolucja w układzie komunikacyjnym Szczecinka
- Aktualności

W 2017 roku Szczecinek będzie wielkim placem drogowych inwestycji. Za takim działaniem staną utrudnienia w ruchu, szczególnie w centrum miasta. Wielu kierowców zapewne zada sobie pytanie, czy nie lepiej zaparkować w garażu i przesiąść się na autobus.
Na przełomie lutego i marca ruszy największa w historii Szczecinka inwestycja - budowa 12 km obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S11. Spory ruch pojazdów "z budowy" po ulicach miasta, również ciężkich, mamy zapewniony jak w przysłowiowym banku.
Do tego miasto rozpocznie przebudowę ulic w ścisłym centrum Szczecinka.
- W tym roku planujemy likwidację chyba najbardziej niebezpiecznego skrzyżowania w mieście, czyli ulic Kościuszki i Jeziornej. Wybudujemy tam rondo - mówi "Miastu z Wizją" wiceburmistrz Daniel Rak.
- Przetarg na tą inwestycje zostanie niebawem ogłoszony. Planujemy też przebudowę ulicy Parkowej. Ta ulica od strony ulicy Ordona będzie zakończona niedużym rondem. Chcemy przede wszystkim poprawić najazdy i ją poszerzyć, bo to najbardziej dokucza kierowcom. Ciężko się wjeżdża większym samochodem z ulicy Ordona w ulicę Parkową. Do tego są tam bardzo niewygodne, wystające zbyt wysoko krawężniki. To wszystko sprawia, że tą ulicą jeździ się bardzo źle.
Jak podkreślił nasz rozmówca, biorąc pod uwagę to, że przy ul. Parkowej realizowana jest duża, prywatna inwestycja, miasto w tym zakresie musi patrzeć w przyszłość.
- Przy ulicy Parkowej powstaną nowe miejsca postojowe - ujawnia D. Rak. - To postrzegam, jako sukces we współpracy inwestycyjnej - miasto - prywatny inwestor. My wykonaliśmy optymalny projekt rozwiązania komunikacyjnego. Okazuje się, że zakres robót będzie większy. Na przykład nie planowaliśmy w tym roku dużej inwestycji, która będzie wykonywana z naszych środków w obrębie ulicy Junackiej (od ul. Ordona - dop. red.). Jednak na taką inwestycję zdecydował się prywatny inwestor, wkrótce podpiszemy umowę. Jej koszt to około 800 tys. zł. Dodatkowo nowopowstające centrum handlowe w miejscu byłego tzw. Manhattanu będzie miało drogę wewnętrzną, która połączy ulicę Parkową z ulicą Junacką. Zostanie tam też wykonanych ponad 50 miejsc postojowych (na terenie należącym do miasta - dop. red.). Kolejnych kilkadziesiąt miejsc zostanie wybudowanych w obrębie samego centrum handlowego. Reasumując: Projekt prywatnego inwestora jest kompatybilny z projektem miasta.
Burmistrz podkreślił, że w przyszłym roku ratusz zamierza zrewitalizować centrum miasta od strony komunikacyjnej.
- Z krajobrazu znikną stare garaże, budynki gospodarcze i rudery, m.in. przy ulicy Junackiej - ujawnia D. Rak. - Uspokajam mieszkańców Szczecinka, nie planujemy przecinania nową ulicą deptaka w ciągu ulicy Bohaterów Warszawy. Były takie pomysły, ale ostatecznie z nich zrezygnowaliśmy.
To nie wszystko jeżeli chodzi o tegoroczne remonty szczecineckich ulic. Niebawem ruszą prace nad przebudową ul. Turystycznej w Trzesiece.
Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk