Sprawy w MOPSie załatwisz przez smsa i maila

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 10.05.2020 / Komentarze
Bezpośrednia obsługa klienta została ograniczona do minimum

W pierwszych dniach kwietnia Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ograniczył do niezbędnego minimum kwestie związane z obsługa klientów. W budynku przy ul. Wiejskiej od dwóch tygodni bezpośrednia obsługa odbywa się wyłącznie w sprawach niezbędnych, takich jak zapewnienie opieki, środków do życia, schronienia i pochówków. Z kolei w siedzibie przy ul. Koszalińskiej obsługa klientów odbywa się wyłącznie poprzez wrzucenie przez petentów wniosków do skrzynki umieszczonej w holu budynku. Wszelkie inne kwestie załatwiane są telefonicznie.

Teraz z pracownikami MOPSu we wszelkich sprawach możemy kontaktować się zdanie przy pomocy kilku narzędzi. Wprowadzona została możliwość „elektronicznego” uzupełnienia dokumentacji niezbędnej dla rozpatrzenia danej sprawy. Jest to możliwe przy użyciu dwóch metod – poprzez wysłanie wiadomości SMS lub MMS na numer 728 823 388 w kwestiach związanych z pomocą społeczną, wspieraniem rodziny i przeciwdziałaniu przemocy domowej. Z kolei w sprawie świadczeń rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych i energetycznych oraz postępowań wobec dłużników alimentacyjnych należy taką wiadomość wysłać pod nr 531 209 882.

Ponadto z pracownikami MOPSu można skontaktować się również mailowo, pisząc na adres sekretariat@mops.szczecinek.pl. Wiadomość powinna zawierać informację umożliwiającą identyfikacje nadawcy oraz załącznik/załączniki (dokumenty skanowane, zdjęcia dokumentacji) w popularnym formacie graficznym lub tekstowym (np. jpg, png, pdf).

Ponadto do dyspozycji petentów pozostają inne kanały oferujące możliwość komunikacji z Ośrodkiem, tj. platforma ePUAP, PUE ZUS, Emp@tia, bankowość elektroniczna, kontakt telefoniczny oraz za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

Tekst: Marzena Góra

Foto: 123rf