Szlak kolejowy Szczecinek - Słupsk - Ustka do liftingu

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 17.02.2016 / Komentarze
PKP PLK zbuduje 9 przejazdów i 73 obiekty inżynieryjne

W styczniu pisaliśmy o zamierzeniach inwestycyjnych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na "poligonowym" szlaku ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego.

Okazuje się, że to nie ostatnie inwestycyjne plany kolejarzy w Szczecinku i jego okolicy. Niemal równocześnie z remontem torowiska i infrastruktury kolejowej na "wojskowym" szlaku nr 210 ruszą prace na linii nr 405 Szczecinek - Słupsk i dalej do Ustki.

Pasażerowi podróżujący pociągiem do Słupska przez Gwdę Wielką i Biały Bór skarżą się, że na szlaku jeździ za mało pociągów a podróż trwa stanowczo za długo, cyt. „z prędkością żółwia”.

Niebawem ten stan rzeczy powinien ulec zdecydowanej poprawie.

- W ramach prac planowanych na linii nr 405 wymienione i naprawione zostaną tory i podkłady - mówi "Miastu z Wizją" Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 - Przewidziane jest też odtworzenie peronów z dostosowaniem ich do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym korekta lokalizacji peronów, likwidacja zbędnych oraz budowa nowych przystanków np. w pobliżu Specjalnej Słupskiej Strefy Ekonomicznej.

Jak podkreślił nasz rozmówca, zbudowane zostaną także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz zmodernizowany system łączności.

- Plany przewidują również przebudowę 9 przejazdów kolejowych i 73 obiektów inżynieryjnych - mówi Łukasz Kwasiborski. - Na odcinku od Szczecinka do granicy województwa pomorskiego roboty ograniczone zostaną do prac w obszarze systemów sterowania ruchem, energetyki i telekomunikacji w zakresie niezbędnym do powiązania systemów z odcinkiem od granicy województwa do Miastka. Przewidywany koszt tych prac wynosi ok 14,5 mln zł. Rozpoczęcie postępowania przetargowego dla realizacji robót projektowych i budowlano-montażowych przewidziane jest jeszcze w 2016 roku.

- Prace na linii nr 405 pozwolą przywrócić prędkość do 100 km/h dla pociągów pasażerskich - dodaje Ł. Kwasiborski. - Realizacja inwestycji przyczyni się również do skrócenia czasu przejazdu na odcinku ze Szczecinka do Słupska i dalej do Ustki, wpłynie na podniesienie komfortu i poziomu bezpieczeństwa, jak również zmieni dotychczasowy sposób prowadzenia ruchu kolejowego, co przełoży się na możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk
Na zdjęciach (galeria): Tory na szlaku kolejowym ze Szczecinka do Słupska – tuż za stacją PKP Szczecinek.