Tajemnice rowerowej inwestycji

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 29.03.2017 / Komentarze
Ścieżki o szerokości 2-3 m z czerwonego polbruku oświetlone LED

Szczecinecka firma - ZUT Jan Bańkiewicz zaprojektuje i zbuduje nam sieć dróg rowerowych na terenie miasta. Łączna długość nowych szlaków dla rowerzystów będzie liczyć nieco ponad 7 km. Mają one spiąć w całość obecnie istniejące ścieżki rowerowe. Budowa ruszy lada dzień.   

Zadanie inwestycyjne pn. "Uzupełnienie sieci dróg rowerowych prowadzących do miejsc pracy i szkół w mieście Szczecinek" ratusz planuje zwieńczyć do końca czerwca 2018 roku. Inwestycja będzie realizowana przy współudziale środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, działanie 2.4 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Kontraktu Samorządowego, a jej koszt to blisko 2,8 mln zł.

Którędy pojedziemy nowymi ścieżkami rowerowymi? Otóż planowanych 13 szlaków dla miłośników jednośladów powstanie wzdłuż ulic: Karlińskiej – o długości 135 metrów, Kołobrzeskiej – 273 m, Kościuszki - od ulicy Derdowskiego do ul Mierosławskiego – 687 m, Koszalińskiej od ul. Wiatracznej do ul. Mierosławskiego – 327 m, Kaszubskiej – od skrzyżowania ulic Zielona/Szafera do ul. Narutowicza – 251 m, Rzemieślniczej – od ul. Wyszyńskiego do parku Miejskiego – 471 m, Słupskiej – od skrzyżowania ul. Słupska/Prusa do połączenia drogi rowerowej przy osiedlu Marcelin – 803 m, Szczecińskiej – od połączenia drogi rowerowej w Parku Miejskim z ul. Szczecińską poprzez skrzyżowanie z ul. Staszica do granicy administracyjnej miasta – 313 m, Gdańskiej – od ronda Pilska do ul. Szczecińskiej (połączenie z wjazdem do parku) – 368 m, Pilskiej – od ronda Pilska do skrzyżowania ul. Pilska/Łukasiewicza – 993 m, Łukasiewicza – od skrzyżowania ul. Łukasiewicza/Pilska do granicy administracyjnej miasta – 456 m oraz Waryńskiego i Strefowej – od skrzyżowania ul. Waryńskiego/Pilska do skrzyżowania ul. Strefa/Leśna – 1945 m. Łącznie daje to długość 7022 metrów.

Nowe ścieżki zostaną wykonane z czerwonej kostki typu polbruk i stosownie oznakowane. Z kolei ścieżki przy ul. Słupskiej i Łukasiewicza otrzymają oświetlenie typu LED.

Szerokość rowerowych szlaków? Przy ul. Karlińskiej, Kołobrzeskiej, Słupskiej i Łukasiewicza – 3 metry, Kościuszki, Pilskiej, Waryńskiego i Strefowej – 2,5 m, Koszalińskiej, Kaszubskiej, Rzemieślniczej, Szczecińskiej oraz Gdańskiej – 2 metry.    

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk