Trasa Pojezierzy Zachodnich w budowie
- Aktualności
Rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich. Pod koniec styczna Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich przekazał plac budowy wykonawcy inwestycji. Tym razem budowane będą nowe odcinki w okolicach Szczecinka i Czaplinka. To IX etap tego projektu.
Po budowie odcinków zachodniej i centralnej części szlaku czas na odcinki na wschodzie województwa. Przypomnijmy, że trasa ma przebiegać z zachodu na wschód przez pas zachodniopomorskich Pojezierzy. Trasa ma być łącznikiem między siecią tras niemieckich oraz trasami budowanymi w województwie pomorskim. Już teraz Odrę można pokonać rowerem przez odnowiony most w Siekierkach lub drugą odnogą trasy przez Szczecin.
Pierwszy z odcinków budowanych przez ZZDW powstał na tej trasie w 2018 r. Był to odcinek Siekierki-Trzcińsko Zdrój. Potem budowane były odcinki między Myśliborzem, Barlinkiem, Choszcznem.
Projekt wchodzący do realizacji to kilka kolejnych, odrębnych odcinków w gminach: Czaplinek, Borne Sulinowo, Szczecinek oraz w samym Szczecinku. Połączą one w jeden ciąg już istniejące drogi rowerowe na tym terenie. Nowe odcinki będą miały nawierzchnię bitumiczną i łączną długość blisko 10 km.
Pierwsza część projektu składa się z odcinków: Czaplinek - Kołomąt, który powstanie wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 171 oraz Borne Sulinowo – Krągi wzdłuż ul. Wojska Polskiego. Łączna długość tych dwóch odcinków to 5,5 km.
Odcinek Borne Sulinowo- Krągi okrąża południowo- wschodnią część malowniczego, rynnowego jeziora Pile. Jest to kontynuacja trasy, która powstała w minionym roku na nasypie kolejowym między Łubowem i Bornem Sulinowo. W ciągu tego odcinka mamy już wyremontowany i przystosowany do ruchu rowerowego most nad rzeką Piławą.
Druga część rozpoczynającego się zadania to droga rowerowa na trasie Krągi – Szczecinek. Ta druga część obejmie cztery różne odcinki: Krągi - Jelonek, Przyjezierze -Jelenino, fragment na terenie Jelenina i ostatni na terenie Szczecinka. Droga rowerowa biegnie tu, wzdłuż, ale pewnym oddaleniu od drogi krajowej nr 20, w dużej części przez tereny leśne i łąkowe.
Długość odcinków inwestycyjnych w tej części to blisko 4,5 km, a odcinków do oznakowania 10,5 km. Wykonawcą inwestycji jest firma DOMAR z Tatowa. Wartość robót budowlanych ma wynieść ponad 16,9 mln zł. Wszystkie odcinki powinny być gotowe do 14 listopada 2023 br.
Informacja ZZDW Koszalin
Opracowanie i foto: Sławomir Włodarczyk