Trzy oferty w trzecim przetargu na dworzec kolejowy
- Aktualności
Jak już pisaliśmy, pierwszy i drugi przetarg na remont zabytkowego dwora PKP w Szczecinku zostały unieważnione. Powód? Ceny znacznie przekraczające kwotę, jaką zamierza wydać na inwestycję Miasto Szczecinek, czyli ok. 16 mln zł brutto.
Miasto ogłosiło trzeci przetarg. Dziś (czwartek, 10 listopada) otwarto oferty. Złożyły ją trzy firmy. Ceny? Od 23 do 34 mln zł. To o wiele za drogo.
Co w tej sytuacji uczyni ratusz? Czy będzie czwarty przetarg, czy też miasto wybierze wykonawcę z tzw. "wolnej ręki"? Wkrótce się przekonamy.
DWORZEC PKP
Nazwa inwestycji: Rewitalizacja zabytkowego budynku dworca kolejowego przy ulicy Dworcowej w Szczecinku.
Opis inwestycji:
Przebudowa i adaptacja, znajdującego się w złym stanie technicznym budynku dworca na cele działalności społeczno - kulturalnej, przy zachowaniu dotychczasowej funkcji dworca.
Budynek wpisany do rejestru zabytków pod numerem 1237;
Parametry obiektu:
- powierzchnia użytkowa SAPiK - 1439,69 m2, powierzchnia użytkowa PKP - 205,31 m2;
- razem powierzchnia użytkowa - 1645,00 m2;
- powierzchnia zabudowy - 862,15 m2;
- kubatura - 10.776 m3;
Zakres robót budowlanych:
remont elewacji, remont i wymiana elementów zewnętrznych, schody granitowe, kraty, balustrady, wzmocnienie fundamentów, pogłębienie piwnic, izolacje przeciwwodne w tym iniekcja krystaliczna ścian, docieplenie ścian zewnętrznych od strony wnętrza, przebudowa wnętrz z aranżacją nowych funkcji, wymiana, renowacja zabytkowej stolarki okiennej i drzwiowej, renowacja oryginalnych fryzów w holu dworca i w sali baletowej, wzmocnienie konstrukcji drewnianych stropów, wykonanie nowych stropów w skrzydle północno-wschodnim, montaż dwóch dźwigów osobowych, odrestaurowanie klatek schodowych, wymiana i budowa nowych, nowoczesnych instalacji (wod-kan, ciepłej wody użytkowej, ogrzewczych, gazowych, wentylacji i wentylacji mechanicznej, elektrycznych, teletechnicznych, słaboprądowych, odgromowych), przystosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk