Turyści chętnie odwiedzają Szczecinek

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 14.10.2021 / Komentarze
W tym roku wielu wczasowiczów wybrało nasz region, zamiast dużych ośrodków wypoczynkowych

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego oraz nastaniem niższych temperatur, tegoroczny wakacyjny sezon dobiegł końca. Podobnie jak w minionym roku, tak i tym razem nieco różnił się on od poprzednich z powodu obaw wywołanych zagrożeniem pandemii. Turyści zmienili swoje destynacje i coraz chętniej, zamiast dużych wakacyjnych ośrodków, wybierają mniejsze miejscowości oraz rodzime atrakcje. Wielu z nich na miejsce swojego wypoczynku w tym roku wybrało właśnie Szczecinek i atrakcje oferowane przez nasz region. Niejako „opiekę” nad odwiedzającymi nas gośćmi każdego roku sprawuje Szczecinecka Lokalna Organizacja Turystyczna.

- Działamy na wielu płaszczyznach i nie ograniczamy się do działalności na jednym froncie. Mamy wiele do zaoferowania jako region. Turystyka aktywna, turystyka historyczna to są nasze mocne strony, ale także zabytki, chociażby architektury sakralnej. I to też pokazujemy – mówi Mariusz Getka, prezes Szczecineckiej lokalnej Organizacji Turystycznej. - Przyjeżdża do nas coraz więcej turystów. Dostrzegają to, jak nasz region się rozwija i ile ma atutów. I myślę, że to się nie będzie zmieniało w najbliższych latach. Tym bardziej, że okres pandemiczny pokazał, że ludzie nie szukają dużych ośrodków wypoczynkowych i molochów, ale chcą wypoczywać w takich miejscach, jak Pojezierze Drawskie, gdzie te ośrodki są małe. Mamy gospodarstwa agroturystyczne, turyści także lubią się zaszyć gdzieś w lesie z namiotem czy z kamperem. Także cieszy nas, że tak wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak wyjątkowym regionem jesteśmy.

Do zadań SzLOTu należy nie tylko podpowiadanie odwiedzającym nas gościom, gdzie i jakie atrakcje warto zobaczyć oraz jak można aktywnie spędzić czas w naszym mieście. To także promocja Szczecinka i naszego regionu w całym kraju.

- Jeżeli chodzi o promocję regionu my współpracujemy z wieloma instytucjami, jak chociażby z Polską Organizacją Turystyczną czy z Zachodniopomorską Regionalną Organizacją Turystyczną. Przy promocji marki Pojezierza Drawskiego współpracujemy również z powiatem drawskim, mocno wspiera nas także SAPiK na wielu płaszczyznach. Na to składa się wiele elementów.

- Jesteśmy aktywni w internecie, kręcimy spoty reklamowe. Kolejny, który przygotowujemy, to spot sfinansowany przez Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną i on będzie poświęcony turystyce rowerowej oraz aktywnemu wypoczynkowi. Także tych działań jest mnóstwo. Oprócz tego oczywiście wydawnictwa, ulotki, foldery, mapy. W tym roku wiele takich zrobiliśmy. Właśnie dotarło do nas nasze najświeższe wydawnictwo, czyli „Perły Pojezierza Drawskiego”. Tu zebraliśmy to, co według nas jest na Pojezierzu Drawskim najatrakcyjniejsze w wielu dziedzinach – historii, sportu, turystyki. Wydawnictwo to będzie dostępne także m.in. w naszym Centrum Informacji Turystycznej – dodaje prezes Mariusz Getka.

Tekst: Marzena Góra

Foto: Sławomir Włodarczyk