WakePark Najlepszym Produktem Turystycznym?

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 30.09.2015 / Komentarze
WakePark Szczecinek zakwalifikowany do ogólnopolskiego etapu konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT”.
Konkurs „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT” ma na celu wyłonienie w danym roku kalendarzowym najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich promocję, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych. Szczecinecka Lokalna Organizacja Turystyczna, która jest operatorem obiektów takich jak m.in. Wyciąg do Nart Wodnych i Wakeboardu, Wypożyczalnia Sprzętu Wodnego, stacjonarna Wypożyczalnia Rowerów, punkt gastronomiczny, plaża miejska, Taksówka Wodna… zgłosiła Produkt Turystyczny łączący wymienione elementy pod nazwą WakePark Szczecinek. Miło nam poinformować, że komisja Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej zakwalifikowała do etapu ogólnopolskiego trzy najlepiej ocenione produkty w tym WakePark Szczecinek.
 
Zakwalifikowane do II etapu Konkursu produkty turystyczne ocenia Kapituła powołana przez Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. W celu zapewnienia wysokiego poziomu i fachowości w podejściu do oceny zgłoszonych produktów turystycznych do udziału w pracach Kapituły zaproszeni zostali eksperci w zakresie turystyki, budowy i promocji produktów turystycznych, komunikacji społecznej i marketingowej, przedstawiciele środowisk akademickich związanych z turystyką oraz przedstawiciele mediów. Kapituła przeprowadza ocenę merytoryczną zgłoszeń, na podstawie konkretnych kryteriów, m.in.: atrakcyjności produktu turystycznego z punktu widzenia, dostępności dla turysty, podjętych działań na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego, wykorzystania nowych technologii w rozwoju produktu, podjętych działań promocyjnych, perspektyw dalszego rozwoju produktu oraz zgodności z Marketingową strategią Polski w sektorze Turystyki na lata 2012-2020r. W drodze indywidualnej oceny punktowej Kapituła Konkursu wybierze maksymalnie 15 najwyżej ocenionych zgłoszeń, a następnie w drodze głosowania przyzna Certyfikaty POT w liczbie maksymalnie 10 oraz wyróżnienia w liczbie maksymalnie 3. Produkty turystyczne, które otrzymają Certyfikat POT zostaną włączone w wybrane działania promocyjne prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną. O tym czy WakePark Szczecinek otrzyma Certyfikat POT dowiemy się na Gali Polskiej Organizacji Turystycznej, która odbędzie się podczas Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON 16 października w Poznaniu.
 
To już XIII edycja konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT”. Przez ostatnie lata konkurs znacznie się rozwinął, a Certyfikat POT stał się bardzo prestiżową wizytówką nagrodzonego miejsca. W ostatnich latach Certyfikat POT otrzymały produkty turystyczne takie jak, m.in.: Opera Wrocławska, jedno z najliczniej odwiedzanych planetariów w Europie - Planetarium im. Władysława Dziewulskiego w Toruniu, największy w Polsce i jeden z największych w Europie niebiletowany festiwal muzyczny Przystanek Woodstock, Manufaktura Łódzka, której budowa pochłonęła 200 mln euro, Kompleks Termalno-Narciarski Bania, Jarmark Świętego Dominika w Gdańsku, który przyciąga co roku ponad 7 milionów gości, Centrum Sztuki i Biznesu Stary Browar w Poznaniu.
 
info: SZLOT
(PA)
Zdjęcia: 
Paweł Adamowski