Wzrost cen nie ominął jednej z głównych rozrywek Polaków
- Aktualności
Z badania UCE Research, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, wynika, że produkty niespożywcze do grillowania są ponad 29 proc. droższe niż przed rokiem. Polacy najczęściej kupują różnego rodzaju mięsa, wybiera je ponad 80 proc. badanych.
Po ryby sięga 12,3 proc., zaś roślinne alternatywy wybiera ok. 7 proc. badanych. 36,6 proc. na produkty spożywcze związane z grillem wydaje jednorazowo średnio do 100 zł, zaś 30,8 proc. badanych 100–150 zł. – Grillowanie jest powszechne i nie wiąże się ze znacząco wyższym wydatkiem na zakupy. Jest on porównywalny z obiadem przygotowywanym w domu. Grillowanie to poza posiłkiem również sposób na atrakcyjne spędzenie czasu z rodziną, stąd jest takie popularne i powszechne w Polsce, szczególnie podczas weekendów i dni wolnych.
Ceny poszły oczywiście mocno w górę. Dla żywności to 18 proc. Analizując kategorie, widać, że o 22,6 proc. zdrożało mięso i wędliny, a warzywa niemal 20 proc. Dużo mocniej poszły w górę ceny produktów niespożywczych – węgiel drzewny jest droższy o 53,7 proc.
Więcej czytaj:
https://www.rp.pl/handel/art36512311-wzrost-cen-nie-ominal-jednej-z-glow...?