„Zakręceni dla społeczności” spotkali się na pierwszych warsztatach

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 13.09.2017 / Komentarze
Do udziału w projekcie i poprowadzenia spotkań zostali zaproszeni przedstawiciele szczecineckich mediów oraz specjaliści od budowania marki

Wraz z początkiem września w Szczecinku ruszył cykl warsztatów przebiegających pod hasłem „Zakręceni dla społeczności”, skierowanych do przedstawicieli działających na terenie naszego miasta organizacji pozarządowych. Cykliczne spotkania odbywają się w ramach koordynowanej przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej inicjatywy Partnerstwo Lokalne WSPÓLNIE, skupiającej przedstawicieli lokalnych instytucji i organizacji. Ich wspólnym celem jest czynna współpraca i połączenie działań na rzecz podniesienia różnych form aktywności mieszkańców naszego miasta. To także sposób na wzmacnianie lokalnych inicjatyw na rzecz dobra wspólnego.

Do udziału w projekcie i poprowadzenia cotygodniowych spotkań zostali zaproszeni przedstawiciele szczecineckich mediów, a także specjaliści od budowania marki. W minionym tygodniu dziennikarze oraz uczestnicy projektu bawili się wspólnie podczas integracyjnego ogniska, co było wstępem nie tylko do dalszych działań, ale przede wszystkim doskonałą okazją do integracji i poznania się w nieco mniej oficjalnych okolicznościach. Z kolei we wtorek, 12 września rozpoczął się już cykl warsztatów. Pierwsze z nich poprowadziła Marzena Góra, dziennikarka portalu „Miasto z Wizją” oraz redaktor naczelna miesięcznika „Dzień Dobry Szczecinek”.

W trakcie spotkania z przedstawicielami organizacji pozarządowych i stowarzyszeń poruszone zostały tematy związane m.in. z kanałami kontaktu z mediami, doborem przekazywanych informacji, sposobami formułowania wypowiedzi oraz przygotowania się do rozmów z dziennikarzami. – Bardzo fajna inicjatywa, świetna atmosfera i fantastyczni ludzie. Myślę, że korzyść jest obopólna. Z jednej strony mam nadzieję, że udało mi się rozwiać pewne wątpliwości uczestników warsztatów, zachęcić i ułatwić im kontakt z lokalnymi mediami. A z drugiej strony miałam okazję wysłuchać ich uwag, sugestii i propozycji, dzięki czemu będę mogła też zmodyfikować nieco podejście do realizowanych materiałów. Cieszę się, że mieliśmy okazję nauczyć się czegoś od siebie nawzajem – podsumowała wtorkowe warsztaty Marzena Góra.

W najbliższych tygodniach uczestnicy warsztatów spotkają się z kolejnymi dziennikarzami – przedstawicielami szczecineckich mediów oraz specjalistami od budowania marki.  W ich trakcie dowiedzą się m.in. jak mówić o swojej organizacji, budować jej markę, a także jak sporządzić notatkę prasową, przygotować się do wywiadu i opowiadać o swoich działaniach. Nie zabraknie także zajęć bardziej praktycznych, podczas których będzie można dowiedzieć się nieco więcej o udzielaniu wywiadów radiowych oraz o tym, jak zachowywać się przed kamerami.

Tekst: Sławomir Włodarczyk