Lifting szlaku kolejowego do Słupska coraz bliżej
- Aktualności

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poszukuje wykonawcy projektu i modernizacji linii 405 na szlaku ze Szczecinka do Słupska i dalej do Ustki. Pierwsze prace torowe zaplanowano na wrzesień 2017 roku. Modernizacja szlaku została ujęta w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Pomorskiego 2014-2020.
Jak poformował zarządca na torach, główne jego założenia to przede wszystkim podniesienie przepustowości szlaku, tym bardziej, że obecnie pomiędzy Szczecinkiem a Słupskiem może kursować zaledwie 5-6 pociągów dziennie. Również zwiększenie prędkości szlakowej, remont obiektów inżynieryjnych oraz przebudowa przystanków osobowych i stacji.
Niestety, kolejarze nie planują elektryfikacji linii 405. Ponadto odcinek od granicy województwa pomorskiego do Szczecinka zostanie poddany mniejszej przebudowie, polegającej głównie na modernizacji systemów srk i przejazdów. Wszystko to w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.
Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 40 miesięcy na wywiązanie się z zadania przebudowy linii 405. Koszt jej pełnej modernizacji na całej długości szacuje się na około 420 mln zł.
Pasażerowi podróżujący pociągiem do Słupska przez Gwdę Wielką i Biały Bór skarżą się, że po torach jeździ za mało pociągów a podróż trwa stanowczo za długo, cyt. „z prędkością żółwia”.
Jak zapewnia PKP PLK, po zakończeniu prac pociągi pasażerskie na szlaku ze Szczecinka do Słupska będą mogły jeździć z prędkością do 100 km/h.
Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk