Mieszkańcy złożyli już kilkaset wniosków

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 07.04.2016 / Komentarze
Wszystko przebiega bardzo sprawnie, choć w formularzach nie brakuje również błędów

Blisko tydzień temu, 1 kwietnia ruszyło przyjmowanie wniosków o przyznanie świadczenia rodzinnego w ramach rządowego programu „Rodzina 500+”. Przypomnijmy, że miastu na ten cel w roku bieżącym przyznano dotację w wysokości ok. 12 mln zł. Według szacunków na terenie Szczecinka uprawnionych do pobierania tego świadczenia będzie ok. 3400 dzieci. Szacuje się jednak, że liczba ta może wzrosnąć nawet do 4 tys. osób. Część mieszkańców postanowiła nie czekać i od razu złożyć wniosek. Tych do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w pierwszym tygodniu wpłynęło blisko 600.

- Po pierwszym tygodniu od rozpoczęcia realizacji tego zadania mogę powiedzieć, że wszystko przebiega bardzo sprawnie. Choć wniosków wpłynęło sporo, nie ma tłumów interesantów. Nasza obsługa wniosków trwająca praktycznie przez cały dzień oraz wydłużone godziny pracy skutkują tym, że wszystko od strony organizacyjnej dobrze funkcjonuje – mówi „Miastu z Wizją” Iwona Wagner, zastępca dyrektora MOPS w Szczecinku.

- Mieszkańcy stosują się także do tego organizacyjnego podziału miasta. Może nie wszyscy, ale zdecydowana większość. Obecnie złożone zostały 562 wnioski. W większości są to wnioski w formie papierowej – takich wpłynęło 411. Z kolei drogą elektroniczną otrzymaliśmy 151 wniosków. Jeżeli chodzi o wnioski elektroniczne, tu czasami jednak pojawiają się błędy.

Jak przyznaje nasza rozmówczyni, najczęstszym błędem jest brak wypełnienia wszystkich wymaganych rubryk. Niektórzy mieszkańcy podczas wypełnienia rubryk zapominają m.in. o wpisaniu daty urodzenia dziecka, czy – ubiegając się o świadczenia na rzecz drugiego potomka – zapominają o podaniu danych osobowych także pierwszej pociechy. Czasami we wnioski brak także danych drugiego z rodziców, a podane zostają jedynie informacje o wnioskodawcy.

- Oczywiście jeżeli chodzi o wnioski, gdzie pojawiają się błędy tzw. krytyczne, będziemy wzywać strony do uzupełnienia. W innych przypadkach natomiast, jeżeli uznamy, że wykorzystując centralne bazy jesteśmy w stanie zweryfikować to samodzielnie, to te wnioski zostaną rozpatrzone pozytywnie.  – kontynuuje Iwona Wagner. - My, jako urzędnicy, jesteśmy zobowiązani do tego, aby te dane, które zostały wpisane, zweryfikować. Jeżeli chodzi o bazę ZUS i rejestr PESEL, to nie wszystkie dane możemy stamtąd pozyskać, dlatego musimy występować z prośbą o ich udostępnienie w formie papierowej. Czas potrzebny na sporządzenie pisma, na dotarcie tego pisma do właściwego organu i na udzielenie informacji, znacznie wydłuża rozpatrzenie takiego wniosku.

- Bardzo prosimy i uczulamy na to, żeby wypełniać wszystkie zamieszczone we wniosku pola, jeszcze raz przeczytać wypełniony formularz, a nawet wydrukować sobie ten wniosek i spojrzeć na niego jeszcze raz. Można także skontaktować się z nami telefonicznie i dopytać, jak poprawnie wypełnić taki elektroniczny wniosek – dodaje nasza rozmówczyni.

Wszelkie informacje na temat składania wniosków można znaleźć również w naszym artykule „Szczecineckie ABC programu Rodzina 500+” (http://miastozwizja.pl/szczecineckie-abc-programu-rodzina-500).

Tekst: Marzena Góra