Minął tydzień

• Tv
  • Aktualności
Miasto z Wizją / 06.07.2020 / Komentarze
Przedstawiamy najciekawsze materiały opublikowane na naszym portalu w mijającym tygodniu. Przegapiłeś jeden z nich? Nic straconego. Zapraszamy do lektury

Trzaskowski pokonał Dudę

Tak głosował Szczecinek: Prezydent Warszawy 38,43 proc. - Prezydent RP 36,10 proc.

Znamy już wyniki wyborów prezydenckich w Szczecinku (dane z wszystkich 24 OKW). Nad Trzesieckiem zwyciężył kandydat Platformy Obywatelskiej Rafał Trzaskowski uzyskując 38,43 proc. głosów (6947). Na drugim miejscu uplasował się Andrzej Duda - 36,10 proc. głosów (6525). Trzecie miejsce na podium przypadło dla Szymona Hołowni - 13,72 proc. (2481). Z kolei na Krzysztofa Bosaka swój głos oddało 6,73 proc. głosujących szczecinecczan (1216).

Jak już pisaliśmy do wyborów poszła w niedzielę rekordowa ilość mieszkańców Szczecinka - 60,81 proc.

Przed nami II tura wyborów prezydenckich. W środę 1 lipca do Szczecinka przyjedzie Rafał Trzaskowski. Spotka się z mieszkańcami miasta.

W pierwszy wakacyjny weekend chętnie wsiedliśmy na rowery

Tegoroczne wakacje dopiero się rozpoczęły. Jednak wakacyjnego odpoczynku z całą pewnością nie ma Szczecinecka Wypożyczalnia Rowerów Miejskich. Korzystają z niej nie tylko ci  mieszkańcy, którzy w ten sposób chętnie dojeżdżają i wracają z pracy, ale również uczniowie w roku szkolnym często wsiadają na miejskie jednoślady, aby dotrzeć do swoich szkół, a po lekcjach dotrzeć do domu.

Jednak zakończenie zajęć lekcyjnych wcale nie oznacza, że nasze rowery będą teraz rzadziej używane. Wręcz przeciwnie. Młodzież również w czasie wakacji chętnie korzysta z wypożyczalni. Świadczą o tym statystki, jakie odnotowała SWRM w poprzedni, a zarazem pierwszy wakacyjny weekend.

W ciągu zaledwie trzech dni, od 26 do 28 czerwca, do systemu dopisało się 23 nowych użytkowników. Tym samym łącznie w systemie zarejestrowanych jest 4 958 osób.

W miniony weekend mieszkańcy i przyjezdni goście, korzystając z pogody, dokonali 1233 wypożyczenia miejskich jednośladów. Jak wskazują statystyki, z rowerów najchętniej korzystaliśmy pomiędzy godziną 17 a 18. Taką formę przemieszczania się po Szczecinku nieco chętniej wypierają panowie. We wspomnianym okresie 52,8 procent wypożyczeń dokonana została przez mężczyzn.

Przypomnijmy, że użytkownicy mają do swojej dyspozycji aż 27 stacji dokujących zlokalizowanych na terenie całego miasta. Co więcej, planując wybrać się na przejażdżkę mogą przez internet sprawdzić, czy w znajdującej się najbliżej ich położenia stacji dostępne są rowery do wypożyczenia. Można to zrobić m.in. klikając TUTAJ.

Okonki z Wielimia chcą do Trzesiecka. Bezskutecznie

Wędkarze pomagają małym rybkom

O konieczności budowy przepławki dla ryb w konstrukcji jazu spiętrzającego wodę jeziora Trzesiecko - przy wypływie rzeki Niezdobnej - mówi się już od kilkunastu lat. Niestety, jak na razie nikt nie jest władny podjąć stosownej decyzji i przeznaczyć niewielką przecież kwotę pieniędzy na budowę "rybnej autostrady". Jaz jest obecnie własnością Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie".

W czym problem? Otóż rokrocznie, późną wiosną, setki tysięcy sztuk narybku płynie Niezdobną z Wielimia do Trzesiecka i chce się dostać do naszego jeziora. Niestety, bezskutecznie - przeszkadza im w drodze rwący nurt. Chyba, ze pomoże człowiek.

- Podobnie jak w poprzednich latach, również w tym roku wędruje do nas narybek okonia - mówi "Miastu z Wizją" wędkarz Koła PZW "Jesiotr" Wiesław Warejko, który swój wolny czas - dzień w dzień - przeznacza na pomoc małym rybkom.

- Ławice kilkucentymetrowych rybek, co kilka dni w olbrzymich ilościach zmierzają do Trzesiecka. Pomagamy rybkom. Trzeba je podjąć na specjalną siatkę i przerzucić przez jaz do Trzesiecka.

Towarzyszyliśmy pan Wiesławowi w tym specyficznym odłowie. Za jednym zaciągnięciem do siatki trafia nawet kilka tysięcy sztuk narybku. Nie tylko okonia. Zdarza się też lin.

- Do udziału w akcji zachęcamy naszych wędkarzy - apeluje W. Warejko. - Przyda się każda para rąk. Nagroda będzie zacna - za kilka lat będziemy mogli poławiać w Trzesiecku piękne okazy okonia.

Lista partnerów Karty Gościa wciąż się wydłuża

Jak już informowaliśmy w Szczecinku stworzona zostanie „Szczecinecka Karta Gościa”. Ma ona gwarantować odwiedzającym nasze miasto turystom szereg atrakcyjnych zniżek na rozmaite atrakcje i usługi.

Każdy przedsiębiorca, prowadzący swoją działalność związaną bezpośrednio lub pośrednio m.in. z branżą turystyczną, gastronomiczną i rozrywkową, również może przystąpić do wspomnianego programu. Tym samym w zamian za zniżki oferowane przyjezdnym posiadającym Szczecinecką Kartę Gościa, mogą mieć pewność, że turyści dowiedzą się o jego ofercie.

Szczecinecka Lokalna Organizacja Turystyczna, która odpowiedzialna jest za wprowadzenie wspomnianej Karty Gościa, nawiązała już współpracę w tym zakresie z licznymi przedsiębiorcami i instytucjami w naszym mieście. Okazało się, że odzew właścicieli szczecineckich lokalnych i punktów rozrywkowych był bardzo duży.  Kto zdecydował się przyłączyć do programu?

Wygrał w Szczecinku i przyjechał nam podziękować

Trzaskowski: Szczecinek to fantastyczna atmosfera, uśmiechy ludzi, nić porozumienia, to absolutnie coś co - wierzę - powiedzie nas do zwycięstwa.

Dziś (środa 1.07) w Szczecinku przebywał z wizytą kandydat na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy Rafał Trzaskowski. Na Placu Wolności przed ratuszem spotkał się z mieszkańcami.

R. Trzaskowskiego przywitały tłumy szczecinecczan. Mieszkańcy zgotowali mu gorące przyjęcie. Rafał, Rafał, Rafał, zwyciężymy - niosło się po mieście.

Prezydenta Warszawy i mieszkańców powitali poseł na Sejm RP Jerzy Hardie-Douglas i burmistrz Szczecinka Daniel Rak.

- Jest olbrzymia szansa by ten zły kierunek do którego zmierza Polska, odmienić. Tą szansą z całą pewnością jest Rafał Trzaskowski - mówił m.in. poseł Ziemi Szczecineckiej.

- My szczecinecczanie jesteśmy dumni z tego, że Prezydent Trzaskowski jest dziś z nami - mówił m.in. burmistrz Daniel Rak.

- Przed nami olbrzymia szansa, by samorządowiec został Prezydentem Polski. Do tego potrzeba naszej determinacji i mobilizacji 12 lipca. W Szczecinku w pierwszej turze wygrał Rafał Trzaskowski. Wielka prośba, zróbmy wszystko by za niespełna dwa tygodnie ten wynik był jeszcze lepszy.

Rafał Trzaskowski: Mamy taką tradycję, jak się spotykamy z ludźmi wolnymi, to na końcu mówimy zawsze - zwyciężymy! Gdy widzę was tu, to jestem pewny - zwyciężymy!

- Dziękuję za zaproszenie. Miałem okazję by zobaczyć wasze miasto, by zobaczyć jakie jest piękne. Chcę wam powiedzieć jedno - na pewno nie damy sobie zabrać tej dumy i tego co udało się nam zrobić przez ostatnie 30 lat.

- Oglądałem Szczecinek i się zastanawiałem, co tu jeszcze można poprawić. Niewiele, bo wszystko jest zrobione tak, że tylko pozazdrościć. Pozostał tylko dworzec. Trzeba dalej rozmawiać z PKP, żeby wreszcie oddali to, co jest własnością Szczecinka, oddali dworzec w ręce prawdziwych gospodarzy. Apel do PKP - oddajcie dworzec tym, którzy z takich miejsc potrafią robić prawdziwe perełki. Szczecinek to fantastyczna atmosfera, uśmiechy, nić porozumienia, to absolutnie coś co - wierzę - powiedzie nas do zwycięstwa.

- Jest bardzo blisko, jest łeb w łeb, wierzę, że nasza determinacja powiedzie nas do zwycięstwa. Jest olbrzymia większość Polek i Polaków, którzy chcą zmiany. 57 procent opowiada się przeciwko obecnej władzy.

W dalszej części swojego wystąpienia Rafał Trzaskowski odniósł się do obecnej sytuacji w kraju, w świetle prowadzonej kampanii wyborczej.

Trzaskowski na konferencji w szczecineckim zamku

W środę, 1 lipca w Szczecinku gościł prezydent stolicy i zarazem kandydat na urząd prezydenta RP. W niedzielnej I turze wyborów Rafał Trzaskowski uzyskał w naszym mieście 38,43 proc. głosów (6947).

Teraz mieszkańcy, jego zwolennicy – a jak pokazują wyniki głosowania, tych nad Trzesieckiem zdecydowanie nie brakuje - mieli okazję spotkać się z nim osobiście.

Otwarte spotkanie z mieszkańcami odbyło się na Placu Wolności. Wcześniej Rafał Trzaskowski wziął udział w konferencji prasowej, która odbyła się na szczecineckim zamku.

Zapraszamy do obejrzenia relacji wideo ze spotkania Rafała Trzaskowskiego z dziennikarzami.

Fascynujący świat ryb

Warto odwiedzić Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior - akwaria czekają

Podwodny świat ryb, czyli okazałe akwaria z mieszkańcami naszych rzek i jezior możemy podziwiać w Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior. Obserwacja jesiotrów, pstrągów, szczupaków, okoni, sielaw a nawet raków - w ich naturalnym środowisku - jest bezcennym przeżyciem.

Pracownicy Centrum opiekujący się solidnej wielkości akwariami, a nawet oszklonym strumieniem dla pstrągów, dbają o wszelakie wygody mieszkańców podwodnego świata.

- Co rusz przybywa też pływających "eksponatów". Dbamy o to by akwaria były atrakcją nie tylko turystyczną, ale przede wszystkim edukacyjną, głównie dla dzieci i młodzieży - mówi nam Marcin Tadzik, pracownik Centrum.

CEEiRJ zaprasza codziennie od poniedziałku do piątku, w godz. od 7 do 15. Wyjątkowo też w sobotę 4 lipca.

Trwa sezon na Trzesiecku

Standardy naszych kąpielisk według GIS

Po przejściowych problemach z jakością wody Kąpielisko Plaża Wojskowa przy ul. Kilińskiego przyjmuje już plażowiczów. Podobnie jak Plaża Miejska i kąpielisko Mysia Wyspa, które nie miały tych problemów.

Szczecinecki sanepid przez całe lato będzie sprawował nadzór nad trzesieckimi plażami. Miejmy nadzieję, że nie zajdzie konieczność czasowego wyłączania ich z użytku, a lato będzie piękne tego roku.

Jakie mamy standardy na naszych kąpieliskach? By się o tym dowiedzieć zajrzeliśmy do portalu kąpieliskowego Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Okazuje się, że nie musimy mieć z tego tytułu żadnych kompleksów, ale do najlepszych (mamy tu na uwadze przede wszystkim kąpieliska nad Bałtykiem) trochę nam jeszcze brakuje. Reasumując: Na "Błękitną Flagę", charakteryzującą kąpielisko o najwyższym standardzie europejskim, musimy jeszcze trochę poczekać i bardzo się przy tym starać.

Plaża Miejska przy ul. Mickiewicza ma długość wzdłuż linii brzegowej 50 m i efektowne pomosty. Teren kąpieliska jest ogrodzony. Są wyznaczone dwie niecki kąpielowe: strefa dla nieumiejących pływać o głębokości max. 1,2 m oraz strefa dla umiejących pływać o głębokości max. 4 m. Jest też wyznaczone miejsce do kąpieli dla dzieci. Kąpielisko ma molo i wyznaczoną strefę do siatkówki plażowej. Jest możliwość cumowania sprzętu wodnego. Na terenie kąpieliska są kosze na śmieci, toalety i natryski oraz przebieralnie. W sezonie plażę strzegą ratownicy. Na "miejskiej" funkcjonuje wypożyczalnia sprzętu wodnego i rowerów. Są tablice informacyjne, regulamin dla osób kąpiących się i wypoczywających, flaga WOPR, a na teren kąpieliska nie można wprowadzać zwierząt domowych. W sezonach 2016-2019 jakość wody na kąpielisku GIS określił jako "doskonała".

Czego nam brakuje na Plaży Miejskiej? Tylko "Błękitnej Flagi", kortu tenisowego (jest kilkaset metrów dalej) i… grilla.

Plaża Wojskowa przy ul. Kilińskiego mocno zyskała na otwarciu położonej w sąsiedztwie stanicy wędkarskiej. Długość plaży to 50 m. Strefa do kąpieli jest oznakowana bojami. Jest wydzielone miejsce do kąpieli dla dzieci oraz strefa do siatkówki plażowej. Istnieje możliwość cumowania sprzętu wodnego. Na terenie kąpieliska są kosze na śmieci. Z kolei po sąsiedzku - na stanicy możemy skorzystać z przebieralni i toalety. Są stosowne tablice informacyjne i punkt ratowniczo - opatrunkowy.  Podobnie jak na plaży Miejskiej "wojskową" strzegą ratownicy. Jest flaga WOPR. Na teren kąpieliska nie można też wprowadzać zwierząt domowych.

Na "wojskowej" mamy problem z jakością wody. W ubiegłych latach kąpielisko było kilkakrotnie zamykane. Podobnie było na starcie tegorocznego sezonu. Miasto podjęło już działania, by takie sytuacje się nie powtarzały lub występowały nader rzadko.

Coraz wyższy poziom prezentuje kąpielisko Mysia Wyspa (długość linii brzegowej 50 m). Jest wyznaczona strefa do kąpieli dla dzieci i dorosłych. Kąpielisko ma pomost i możliwość cumowania sprzętu wodnego. Jest też dostęp do punktu czerpania wody z odprowadzaniem ścieków. Na terenie kąpieliska są toalety(kontenerowe) z ciepłą, bieżącą wodą, boisko do siatkówki, miejsce na grilla, pracują ratownicy, jest flaga WOPR, działa też przebieralnia. Jest również miejsce zabaw dla dzieci (w wodzie również!), porządny punkt gastronomiczny oraz wypożyczania rowerów.

Przypomnijmy: Nasze kąpieliska, zgodnie z decyzją Rady Miasta Szczecinka rozpoczęły działalność 15 czerwca. Sezon kąpielowy zakończy się w poniedziałek 31 sierpnia.

Jesień MKP w IV lidze. Będzie awans?

Rozgrywki ruszą 18 lipca i potrwają do połowy grudnia

Za dwa tygodnie piłkarze czwartoligowego MKP Szczecinek rozpoczną rozgrywki mistrzowskie w sezonie 2020/2021. Wiadomo już, że "nowa" IV liga liczyć będzie 21 zespołów. Sezon później - 20, a następnie powróci do składu 18 zespołów.

W pierwszym meczu (weekend 18/19 lipca) szczecinecka drużyna zmierzy się na wyjeździe z beniaminkiem Mechanikiem Bobolice. Później w kolejne weekendy MKP zagra w Szczecinku z: Wieżą Postomino, Lechem Czaplinek, Hutnikiem Szczecin, Spartą Węgorzyno, Olimpem Gościno, Orłem Wałcz, Kluczevią Stargard, Sokołem Karlino, Iskierką Szczecin i Mechanikiem Bobolice (termin meczu 5/6 grudnia - wówczas rozpocznie się runda rewanżowa IV-ligowych rozgrywek).

Jesienią nasi piłkarze gościć będą na boiskach: Mechanika Bobolice, Polonii Płoty, Leśnika Manowo, Regi Trzebiatów, Iny Goleniów, Darłovii Darłowo, Błękitnych II Stargard, Rasela Dygowo, Białych Sądów, Gryfa Kamień Pomorski oraz Wieży Postomino (ostatni mecz w 2020 roku - weekend 12/13 grudnia).

Tegorocznej jesieni kibice MKP będą mogli kibicować swoim piłkarzom - w meczach na Stadionie Miejskim - 10 razy.