Możesz zamknąć oczy, ale to nie sprawi, że zniknę

  • Tv
  • Aktualności
Miasto z Wizją / 13.01.2020 / Komentarze
W Szczecinku powstał spot społeczny w ramach kampanii dotyczącej osób bezdomnych

Przez najbliższe dni prezentować będziemy Państwu najciekawsze i najchętniej czytane materiały prasowe z naszego portalu w 2020 roku

Wyniki ostatniej, ubiegłorocznej ogólnopolskiej akcji liczenia bezdomnych pokazały, że na terenie Szczecinka przebywa blisko 50 osób, które nie mają dachu nad głową i stałego miejsca zamieszkania. Wiosną i latem, kiedy pogoda zdecydowanie bardziej dopisuje, są oni w stanie sobie poradzić i przetrwać. Znacznie gorzej wygląda ich sytuacja, kiedy słupki termometrów zbliżają się do zera. Nie tylko muszą zmagać się oni ze swoją bezdomnością, ale też z walką o dalszy byt, przejmującym chłodem, deszczem czy śniegiem.

Aby nieco uwrażliwić społeczeństwo na problemy osób bezdomnych i pokazać, że  osoby te również zasługują na naszą uwagę i pomoc, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przygotował kampanię dotyczącą bezdomności. W jej ramach powstał krótki spot, który mieszkańcy mogą obejrzeć m.in. przed seansami w kinie Wolność.

- Z uwagi na to, że temperatury na zewnątrz są coraz niższe i zdarzają się mrozy chcemy, aby jak największa część naszego społeczeństwa zwróciła uwagę na potrzeby osób bezdomnych – zaznaczają organizatorzy szczecineckiej kampanii.

Stworzenia scenariusza do spotu oraz jego reżyserii podjął się Irek Markanicz, natomiast za zdjęcia i montaż odpowiedzialny był Paweł Adamowski. W rolę bezdomnego wcielił się aktor - pan Grzegorz.

- Prace nad powstawaniem spotu przebiegały bardzo szybko i sprawnie – mówi nam Paweł Adamowski. - Dzięki uprzejmości straży miejskiej mogliśmy się kręcić po mieście i robić ujęcia. Pomógł nam również SAPiK, umożliwiając wyświetlanie na przystankowym monitorze znaczników, dzięki którym mogliśmy zrealizować jedno z ujęć polegające na wychodzeniu ekranu z ekranu. Cały materiał zrealizowaliśmy w jeden wieczór, a kręcenie ujęć zajęło nam dwie godziny.

Celem akcji jest przede wszystkim uwrażliwienie społeczności lokalnej na sytuację osób bezdomnych, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, zmiana stereotypu osoby bezdomnej oraz informowanie o lokalnym systemie wsparcia dla osób bezdomnych. Ze spotu możemy dowiedzieć się także, gdzie osoby te mogą otrzymać realną pomoc na terenie naszego miasta. W ramach kampanii powstał także tematyczny plakat, który będzie także wyświetlany na monitorach znajdujących się na przystankach autobusowych, dzięki czemu szansę na jego zobaczenie, a tym samym skorzystanie z punktów pomocy będą miały właśnie osoby bezdomne.

Tekst: Marzena Góra

Zdjęcia: Paweł Adamowski