Jest zezwolenie, budowę obwodnicy czas zacząć
- Tv
- Aktualności
Wojewoda Zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji pn. „Budowa obwodnicy miasta Szczecinek w ciągu drogi S-11” - mówi "Miastu z Wizją" Agnieszka Muchla, rzecznik prasowy wojewody.
- Zakres inwestycji obejmuje również m.in. budowę dwóch węzłów:
Szczecinek - Śródmieście (połączenie z istniejącą drogą krajową nr 20 - ul. Słupska) oraz Szczecinek - Wschód (połączenie z drogą powiatową 1294Z - ul. Leśna) a także przebudowę istniejącej infrastruktury kolejowej i budowę wiaduktów.
Jak powiedział nam po rozmowach w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad burmistrz Jerzy Hardie-Douglas, największa w historii Szczecinka inwestycja rozpocznie się w kwietniu.
Przypomnijmy: Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11 ominie miasto od wschodu i będzie miała długość 12 km. Na trasie powstaną dwa węzły drogowe oraz dwa ronda na początku i końcu obwodnicy - koło byłej strzelnicy garnizonowej przy wyjeździe na Koszalin i koło Turowa.
W ramach inwestycji powstaną również: mosty, wiadukty i przepusty, drogi serwisowe służących obsłudze terenów przyległych do drogi, ciągi piesze i rowerowe oraz zatoki autobusowe, miejsca do zawracania oraz kanalizacja teletechniczna, deszczowa, przepusty i zbiorniki retencyjne, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ruchu kolejowego, a także przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne.
Planuje się również przebudowę odcinków istniejących dróg, linii i urządzeń elektroenergetycznych, sieci i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przebudowę urządzeń melioracji i sieci drenarskich.
Drogowcy zaprojektują też i wprowadzą organizację ruchu na czas wykonywanych robót. Zapewnią również dojazd do wszystkich działek sąsiadujących z pasem drogowym przez cały czas trwania budowy. Na trasie budowy zostanie usunięta zieleń kolidująca z inwestycją. W jej miejsce zostaną przeprowadzone nowe nasadzenia.
Reasumując: Arteria pobiegnie od Turowa, przetnie Las Miejski, ulicę Leśną, tory kolejowe, ulicę Słupską i dalej, aż do wylotu przy szosie koszalińskiej na północy.
Podstawowe parametry techniczne szczecineckiej obwodnicy? Klasa techniczna - S, prędkość projektowa - 100 km/h, szerokość pasa ruchu - 3,50 m, liczba pasów ruchu – 2 x 2 pasy, szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m opaski wewnętrzne - 0,5 m, szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m oraz dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN.
Budowa obejmie obszar miasta oraz częściowo realizowana będzie w granicach gminy Szczecinek (sołectwa: Dalęcino, Sitno, Turowo).
Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk
Video: Paweł Adamowski