Rowerem przez Szczecinek

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 25.05.2017 / Komentarze
Jeszcze w tym roku budowa szlaków dla cyklistów przy ul.: Słupskiej, Łukasiewicza, Rzemieślniczej i Strefowej

My do tej pory w ramach różnych małych inwestycji realizowaliśmy krótkie odcinki ścieżek rowerowych, np. przy okazji przebudowy jakiejś ulicy - mówi "Miastu z Wizją" wiceburmistrz Daniel Rak.

- Teraz postanowiliśmy zrobić większą rowerową inwestycję i w jej ramach połączyć istniejące już większej czy mniejszej długości ścieżki w jedną dużą całość sieci dróg rowerowych. Tym bardziej, że otrzymaliśmy na ten cel dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Chcemy, by rowerzysta mógł przejechać bezpiecznie przez całe miasto, np. z zachodnich dzielnic, z Trzesieki na koniec ulicy Pilskiej.

Jak ujawnił nam nasz rozmówca, to duża inwestycja podzielona na 13 etapów realizowanych w różnych częściach miasta.

- Jeszcze w tym roku mamy do przerobienia 900 tys. zł - mówi D. Rak. - Będziemy chcieli zbudować infrastrukturę rowerową na czterech odcinkach, wzdłuż ulic: Słupskiej, Rzemieślniczej, Łukasiewicza i Strefowej. Trzy z nich będą miały nawierzchnię asfaltową. Reasumując: Dużo pracy przed nami. Cały projekt jest warty 2,8 mln zł. Będą pewne utrudnienia, będą też kolejne inwestycje w pasach drogowych, ale jestem przekonany, że mieszkańcy nam to wybaczą. Cała inwencja jest realizowana w formuje "zaprojektuj i wybuduj". Łączna długość nowych szlaków dla rowerzystów będzie liczyć nieco ponad 7 km.

Zadanie inwestycyjne pn. "Uzupełnienie sieci dróg rowerowych prowadzących do miejsc pracy i szkół w mieście Szczecinek" ratusz planuje zwieńczyć we wrześniu 2018 roku. Inwestycję prowadzi szczecinecka firma ZUT Jan Bańkiewicz.

Którędy pojedziemy nowymi ścieżkami rowerowymi? Otóż planowanych 13 szlaków dla miłośników jednośladów powstanie wzdłuż ulic: Karlińskiej – o długości 135 metrów, Kołobrzeskiej – 273 m, Kościuszki - od ulicy Derdowskiego do ul Mierosławskiego – 687 m, Koszalińskiej od ul. Wiatracznej do ul. Mierosławskiego – 327 m, Kaszubskiej – od skrzyżowania ulic Zielona/Szafera do ul. Narutowicza – 251 m, Rzemieślniczej – od ul. Wyszyńskiego do parku Miejskiego – 471 m, Słupskiej – od skrzyżowania ul. Słupska/Prusa do połączenia drogi rowerowej przy osiedlu Marcelin – 803 m, Szczecińskiej – od połączenia drogi rowerowej w Parku Miejskim z ul. Szczecińską poprzez skrzyżowanie z ul. Staszica do granicy administracyjnej miasta – 313 m, Gdańskiej – od ronda Pilska do ul. Szczecińskiej (połączenie z wjazdem do parku) – 368 m, Pilskiej – od ronda Pilska do skrzyżowania ul. Pilska/Łukasiewicza – 993 m, Łukasiewicza – od skrzyżowania ul. Łukasiewicza/Pilska do granicy administracyjnej miasta – 456 m oraz Waryńskiego i Strefowej – od skrzyżowania ul. Waryńskiego/Pilska do skrzyżowania ul. Strefa/Leśna – 1945 m. Łącznie daje to długość 7022 metrów.

Nowe ścieżki zostaną wykonane z czerwonej kostki typu polbruk i stosownie oznakowane. Z kolei ścieżki przy ul. Słupskiej i Łukasiewicza otrzymają oświetlenie typu LED.

Szerokość rowerowych szlaków? Przy ul. Karlińskiej, Kołobrzeskiej, Słupskiej i Łukasiewicza – 3 metry, Kościuszki, Pilskiej, Waryńskiego i Strefowej – 2,5 m, Koszalińskiej, Kaszubskiej, Rzemieślniczej, Szczecińskiej oraz Gdańskiej – 2 metry.  

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk