Raport z wielkiej budowy cz. 19
- Tv
- Aktualności
Budowa wschodniego obejścia miasta w ciągu drogi ekspreso0wej S11 jest coraz droższa. Na koniec marca br. zaangażowanie finansowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyniosło ponad 80 mln zł. Stanowi to nieco powyżej 30 proc. kwoty kontraktowej.
Część tych pieniędzy trafia do szczecineckich firm. Wiele z nich jest podwykonawcami budowy prowadzonej przez "Eurovię".
Prace budowlane trwają na całym odcinku przyszłej obwodnicy (12 km). Robotnicy splantowali już teren pod rondo koło byłej strzelnicy garnizonowej. Trwają m.in. roboty na budowie wiaduktu na Bugno i przy przejeździe kolejowym na ul. Słupskiej.
Budowa obwodnicy to nie tylko prace przy samej drodze. To również wiele innych robót towarzyszących, choćby wykonywanie przepustów betonowych i rurowych, budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej, sanitarnej i deszczowej.
Jeszcze tegorocznej jesieni powinien zostać oddany do użytku nowy wiadukt drogowy łączący ul. Koszalińską z Bugnem. Z kolei cała inwestycja ma zostać zwieńczona do lata 2019 roku. Oznacza to praktycznie wyprowadzenie ruchu kołowego z ul. Pilskiej, Sikorskiego, Słowiańskiej, Słupskiej, Narutowicza i Koszalińskiej, czyli z obecnej obwodnicy Szczecinka.
Wielka budowa to wielkie koszty - łącznie inwestycja kosztować będzie blisko 325 mln zł.
Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk
Wideo/montaż wizualizacji obwodnicy: Andrzej Remus