Rowerem ze Szczecinka do Bornego Sulinowa

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 15.05.2018 / Komentarze
Trwają już prace nad dokumentacją projektową szlaku. Ich finał w maju 2019 roku. Później roboty budowlane

O tym, że w województwie zachodniopomorskim powstanie wiele szlaków rowerowych, nie tylko nad morzem, ale również szlak łączący granicę polską - niemiecką i Szczecina ze Szczecinkiem, pisaliśmy kilkakrotnie.

Realizując ambitne zamierzenia samorządu województwa Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich cyklicznie ogłasza przetargi na wykonanie dokumentacji projektowej dla poszczególnych odcinków.

Prace nad przyszłym szlakiem rowerowym z Bornego Sulinowa do Krągów trwają już od pewnego czasu. Kilka dni temu ZZDW rozstrzygnął przetarg na zaprojektowanie szlaku do rowerzystów z Krągów do Szczecinka. Finał prac zaplanowano na koniec maja 2019 roku. Później ruszy budowa szlaku, którym będzie można bezpiecznie pojechać rowerem ze Szczecinka aż do "leśnego miasteczka".

Początek opracowania zlokalizowany jest na zjeździe w drogę leśną w Krągach, a koniec na skrzyżowaniu ul. Staszica i drogi krajowej nr 20 w Szczecinku.

Wiadomo już, że szlaki będą stosownie oznakowane. Trasa dla rowerzystów z Bornego Sulinowa do Szczecinka nosić będzie numer 20.

Całość prac projektowych i budowlanych sfinansowana zostanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20.

Trasa Pojezierzy Zachodnich ma liczyć ponad 420 km i przebiegać przez malownicze obszary Pojezierzy: Myśliborskiego, Choszczeńskiego, Ińskiego, Drawskiego i Szczecineckiego.

Jej południowy odcinek, zaczyna się na granicy z Niemcami przy moście kolejowym w Siekierkach, przez który w przyszłości ma zostać poprowadzony szlak rowerowy do Niemiec. Szlak początkowo prowadzi nasypem nieczynnej linii kolejowej przez Moryń do Trzcińska-Zdroju, gdzie przecina się z Trasą Zielonego Pogranicza. Następnie trasa wiedzie drogami gminnymi i leśnymi przez Dobropole, Góralice i Tchórzno do Myśliborza. Odcinek  Myślibórz- Barlinek - Pełczyce - Choszczno zaplanowano w dużej części po nasypie nieczynnej linii kolejowej.
Z Choszczna trasa poprowadzi przez Dobrzany, Linówko do Ińska (pomiędzy Dobrzanami a Linówkiem, we wsi Kozy następuje połączenie z drugą odnogą trasy biegnącej do Szczecina i dalej do Niemiec). Z kolei trasa z Ińska do Drawska Pom. wiedzie krótkim odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 151 do Storkowa, tam odbija na wschód do Ginawy, gdzie przecina drogę krajową nr 20. Dalej prowadzi głównie po drogach gminnych i leśnych przez miasta Pojezierza Drawskiego - Złocieniec i Czaplinek i dalej do Łubowa, Bornego Sulinowa i Szczecinka. Następnie przez Spore do Białego Boru i dalej do granicy województwa. 

- Pojezierze Szczecineckie i tutejsze rezerwaty przyrody będą niesamowitym magnesem dla turystów z naszego regionu, ale i z całej Polski. Szlaki rowerowe opracowywaliśmy w ten sposób by wypoczynek na dwóch kółkach z sakwami mógł wynieść przynajmniej kilka lub nawet kilkanaście dni. Taka forma turystyki rowerowej cieszy się coraz większą popularnością - powiedział wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj.


Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk

Mapa i projekt oznakowania: ZZDW w Szczecinie