Takie cacko będzie nas wozić po Szczecinku
- Aktualności
Jak już informowaliśmy, 22 lipca do Szczecinka przyjechały pierwsze z zamówionych w ubiegłym roku autobusów Ikarus. To model o fabrycznej nazwie Ikarus 120e. Po odbiorach i przeglądach technicznych węgierskie Ikrausy wyjadą na ulice Szczecina. Zluzują najbardziej wyeksploatowany tabor KM. Dziś zajrzeliśmy do środka nowiutkich autobusów. Zapewniamy, robią wrażenie!
Pojazdy przechodzą obecnie wszelkie testy przed dopuszczeniem ich do przewozów pasażerów. Na ulice Szczecinka wyjadą już za kilka dni.
Przypomnijmy: Konkurs ofert ogłoszonych w 2023 roku wygrała firma Electrobus Europe Zrt. z Budapesztu. Kwota transakcji to nieco ponad 13 mln zł.
Miasto otrzymało na zakup elektryków wsparcie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wys. ponad 8,5 mln zł oraz pożyczkę w kwocie prawie 2,5 mln zł.
Warto przypomnieć, że w specyfikacji przetargowej zawarto m.in. takie zapisy:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych autobusów elektrycznych oraz ładowarek mobilnych w zakresie:
1.1. dostawa pięciu sztuk fabrycznie nowych autobusów, o napędzie 100% elektrycznym EV (Electric Yehicle), jednoczłonowych, dostosowanych dla osób niepełnosprawnych, o minimalnej mocy silnika 160 kW, z ogrzewaniem elektrycznym i agregatem grzewczym na ON, identycznych w zakresie wykonania pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, kompletacji i wyposażonych w elektroniczny systemem informacji pasażerskiej, system zapowiedzi głosowej, system zliczania potoków pasażerskich, system geolokalizacji pojazdu, system monitoringu wizyjnego pojazdu,
1.2. dostawa pięciu sztuk identycznych mobilnych ładowarek akumulatorów trakcyjnych o mocy wyjściowej minimum 80 kW (2x40 kW) każda.
Producenci pojazdów mają czas na złożenie swojej oferty do 4 maja br.
Miasto oczekuje, że pojazdy będą miały wymiary:
1). Długość –od 11,80 m do 12,20 m.
2). Wysokość całkowita –maksymalnie 3400 mm.
3). Szerokość: 2500 -2550 mm.
Liczba miejsc - min. 70, w tym 22 siedzących miejsc pasażerskich (bez kierowcy), w tym min. 6 siedzeń bezpośrednio na poziomie podłogi bez podestów. Nowe pojazdy powinny mieć też miejsca na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki.
Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk