Ulica Staszica w przebudowie

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 25.11.2016 / Komentarze
Trakt przejezdny od wtorku 29 listopada

Trwają prace przy przebudowie ulicy Staszica. - Zarówno Powiat Szczecinecki, który jest inwestorem, jak i firma Infrabud z Koszalina będący wykonawcą inwestycji, robią wszystko, aby uciążliwości komunikacyjne, z którymi borykają się mieszkańcy Świątek trwały jak najkrócej. Otwarcie drogi dla ruchu jest priorytetem, ale musi ono być kompatybilne z bezpieczeństwem mieszkańców - podkreśla Piotr Rozmus, rzecznik prasowy starostwa.

- Starosta Krzysztof Lis ustalił z kierownictwem firmy, że od wtorku 29 listopada z drogi będzie można doraźnie korzystać. Zostanie ona otwarta w godzinach od 16 do 7.30. Uprasza się jednak wszystkich jej użytkowników o szczególną ostrożność, bowiem droga będzie miała charakter podbudowy zasadniczej. W międzyczasie wykonawca nie wyklucza ponownego, krótkotrwałego jej zamknięcie z powodu transportu materiałów budowlanych. Szacuje się, że od 10 grudnia, jak tylko zostanie położona pierwsza warstwa bitumiczna z drogi będzie można korzystać przez całą dobę.
Jak nam wcześniej powiedział dyrektor Powiatowego zarządu Dróg Włodzimierz Fil, inwestycja okazała się trudniejsza niż początkowo zakładano. Trzeba było wyciąć m.in. stare kable a strome skarpy zabezpieczyć przed osuwaniem się. Wszystko to nieco opóźniło ten etap robót.   
Przypomnijmy: Roboty na ul. Staszica muszą zostać sfinalizowane do końca tego roku. Powód? Inwestycja jest realizowana przy wsparciu (50 proc. kosztów) rządowego "Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019" (byłe "schetynówek").
Staszica jest remontowana od skrzyżowania z drogą krajową nr 20 do ul. Wilczkowskiej - na odcinku 645 metrów (remont odcinka ul. Staszica od ul. Wilczkowskiej do pętli autobusowej został sfinalizowany pod koniec listopada 2015 roku).
Stromy podjazd od strony ul. Szczecińskiej zostanie zniwelowany o 1,5 m. Po przebudowie ulica w tym miejscu będzie miała około 6 metrów szerokości. Zbudowany zostanie też mur oporowy z elementów prefabrykowanych - jak zakłada projekt - o wysokości ponad poziom jezdni 1,55 m i dodatkowo wyłożony "palikowaną" darnią. Wszystko po to by należycie zabezpieczyć skarpy, które powstaną po operacji "wybrania" terenu.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk
Foto galeria: Piotr Rozmus