Obwodnica Szczecinka - konsultacje zakończone

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 23.11.2016 / Komentarze
Budowa ruszy w lutym 2017 roku

Jak powiedział "Miastu z Wizją" burmistrz Jerzy Hardie-Douglas, roboty przy budowie obwodnicy Szczecinka (mieszkańcy nazwali ją "Autostradą Słońca") w ciągu drogi ekspresowej S-11 ruszą w lutym 2017 roku. Burmistrz ujawnił nam też, że konsultacje pomiędzy wykonawcą inwestycji a miastem zostały w całości dopięte i zakończone.

- Mogą do nas trafić jeszcze jakieś sprawy organizacyjne, związane choćby z organizacją ruchu. Ale to już będziemy załatwiać na bieżąco - dodaje Tomasz Kołosowski, dyrektor Wydziału Inwestycyjnego Urzędu Miasta.

O realizacji największej w ponad 700-letniej historii Szczecinka inwestycji - budowy wschodniego obejścia miasta w ciągu drogi S-11, napisaliśmy już niemal wszystko. Inwestycję poprowadzi konsorcjum firm EUROVIA Polska Kobierzyce i WARBUD Warszawa. Koszt robót to astronomiczna jak na warunki Szczecinka kwota 323 mln zł, czyli dwu i pół letni budżet miasta!

Niestety, jak już pisaliśmy w artykule: "Nie będzie łącznika…"

http://miastozwizja.pl/nie-bedzie-lacznika-obwodnicy-szczecinka-z-dk-20, nie mamy, co liczyć na budowę łącznika obwodnicy S-11 z drogą krajową nr 20. Po prostu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma inne preferencje finansowe.

- Uważam, że to dla Szczecinka jest rozwiązanie optymalne - mówi "MzW" wiceburmistrz Daniel Rak. - I ono wcześniej czy później winno być zrealizowane. Z drugiej strony wiemy, że środków budżetowych w skarbcu państwa jest stosunkowo niewiele. Już dziś się mówi, że będą duże korekty finansowe w inwestycjach, na które jeszcze nie zostały podpisane umowy. Reasumując "na dziś" nie są prowadzone żadne prace projektowe przy budowie wspomnianego łącznika.

Przypomnijmy: Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11 ominie miasto od wschodu i będzie miała długość 12 km. Na trasie powstaną dwa węzły drogowe oraz dwa ronda na początku i końcu obwodnicy - koło byłej strzelnicy garnizonowej przy wyjeździe na Koszalin i koło Turowa. 

W ramach inwestycji powstaną również: mosty, wiadukty i przepusty, drogi serwisowe służących obsłudze terenów przyległych do drogi, ciągi piesze i rowerowe oraz zatoki autobusowe, miejsca do zawracania oraz kanalizacja teletechniczna, deszczowa, przepusty i zbiorniki retencyjne, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ruchu kolejowego, a także przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne.

Planuje się również przebudowę odcinków istniejących dróg, linii i urządzeń elektroenergetycznych, sieci i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przebudowę urządzeń melioracji i sieci drenarskich.

Drogowcy zaprojektują też i wprowadzą organizację ruchu na czas wykonywanych robót. Zapewnią również dojazd do wszystkich działek sąsiadujących z pasem drogowym przez cały czas trwania budowy. Na trasie budowy zostanie usunięta zieleń kolidująca z inwestycją. W jej miejsce zostaną przeprowadzone nowe nasadzenia. 

Reasumując: Arteria pobiegnie od Turowa, przetnie Las Miejski, ulicę Leśną, tory kolejowe, ulicę Słupską i dalej, aż do wylotu przy szosie koszalińskiej na północy.

Podstawowe parametry techniczne szczecineckiej obwodnicy? Klasa techniczna - S, prędkość projektowa - 100 km/h, szerokość pasa ruchu - 3,50 m, liczba pasów ruchu – 2 x 2 pasy, szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m opaski wewnętrzne - 0,5 m, szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m oraz dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN.

Budowa obejmie obszar miasta oraz częściowo realizowana będzie w granicach gminy Szczecinek (sołectwa: Dalęcino, Sitno, Turowo).

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk